Evaluation of Accounting Education in Undergraduate Level for Regulatory-Supervisory Public InstitutionsThere has been so many changes in almost all areas becuase of the technological advances. It has been seen thatall the elements of financial system has been affected by these developments. Those developments make it necessary to have some changes in accounting education as well. To adopt accounting education to those changesand to make it better, many studies have been conducted. In these studies, especially accounting professionals,private sector employees and students have been targeted. Focal point of this study is to reveal how experts andmanagers of regulatory authorities of financial markets look at accounting education. With this study, it has been reached to the results regarding to the adequacy, structure, currency and efficiency of the accounting education in undergraduate level. Furthermore, it has also come to conclusions that what kind of actions have to betaken to increase the efficiency of acccounting courses in undergraduate level
Accounting Education accounting and change regulatory and supervisory institutions
Teknolojik gelişmelerin etkisiyle birçok alanda değişimler yaşanmıştır. Finansal sistem içindeki bütün unsurların da bu gelişmelerden etkilendiği görülmektedir. Yaşanan bu gelişmeler muhasebe eğitiminde de değişimi zorunlu hale getirmiştir. Muhasebe eğitiminin değişime yeterince uyum sağlayabilmesi ve geliştirilmesi için birçok çalışma yapılmıştır. Değişime ilişkin bu çalışmalarda genelde muhasebe meslek mensuplarının, özel sektörçalışanlarının ve öğrencilerin esas alındığı görülmektedir. Bu çalışmanın odak noktası ise ülkemizde finansal sistem içerisinde düzenleyici ve denetleyici konumdaki kuruluşlarda çalışan uzman ve yöneticilerin muhasebe eğitimine yönelik bakış açılarının değerlendirilmesidir. Bu çalışma ile lisans düzeyinde verilen muhasebe eğitiminin yeterliliğine, güncelliğine, yapısına, etkinliğine ilişkin sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca lisans düzeyindeki muhasebe derslerinin etkinliğini arttırmaya yönelik hangi unsurlara önem verilmesi gerektiği sonuçlarına da ulaşılmıştır
Muhasebe eğitimi muhasebe ve değişim düzenleyici ve denetleyici kuruluşlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 26 |