Sosyal medya mecralarının kullanımının yaygınlaşması ile iletişim ağı genişlemiş, toplumun birçok farklı kesimi bu mecralarda birbirleriyle temas edip etkileşime girmeye başlamıştır. Özellikle toplumsal olaylarda gündemle ilgili bilgilerin sosyal medya mecralarında hızla yayılması ve bu bilgilerim kullanıcılar tarafından teyit edilememesi dezenformasyonun artışına neden olmaktadır. Sosyal medya kullanımının artışı nedeniyle algı yönetimi şekilleri de değişmiş, sosyal medya mecraları bu alanda önemli bir yer edinmiştir. Sosyal medyada algı yönetimi araçlarından biri olarak troller türemeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı sosyal medyada algı yönetimini ele almak ve trollük faaliyetlerini örneklendirmektir. Bu amaçla, Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın aşı açıklamasını yaptığı tarih olan 2 Aralık 2020 - 30 Ocak 2021 tarih aralığında #aşıyahayır hashtagi ile atılan Twitter popüler sekmesinde yer alan 80 tweet ve 2 Aralık 2020 tarihinde atılan #aşıyahayır hashtagli 252 tweet incelenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda, sosyal medya mecralarında bot hesaplar veya gerçek kullanıcı hesaplarıyla tutum değişikliği amaçlı siyasi ve toplumsal paylaşımlar yapıldığı görülmüştür.
With the widespread use of social media channels, the communication network has also expanded, and many different segments of the society have started to contact and interact with each other in these channels. Due to the increase in the use of social media, perception management styles have also changed, and social media channels have gained an important place in this field. Trolls have started to emerge as one of the tools of social media perception management activities. The aim of this study is to deal with perception management in social media and to exemplify trolling activities. For this purpose, 80 tweets with #aşıyahayr hashtag between December 2, 2020 - January 30, 2021, when the Minister of Health of the Republic of Turkey Fahrettin Koca made the announcement of the vaccine, and 252 tweets with the #aşıyahayır hashtag were examined. As a result of the study, it is seen that both political and social posts, which are at the center of the agenda in social media, are made with bot accounts or real user accounts for the purpose of attitude change.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 2 |