Ders kitabı en temel eğitim malzemesi olması özelliğiyle genelde eğitim-öğretimde, özelde
yabancı dil öğretiminde önemli bir işleve sahiptir. Öğretmenlerin ders kitaplarını seçme, kullanma ve
değerlendirme süreçlerinde etkili bir rol oynayabilmeleri için eleştirel bir bakış açısı geliştirmeleri,
hem hizmet öncesinde hem de hizmet içinde konuyla ilgili farkındalık oluşturmaları gereklidir. Ders
kitaplarının işlevini temel alarak yaptığımız bu çalışmada, Mersin Merkez ilçesinde bulunan 8
Anadolu Lisesinde görev yapan İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları ders kitaplarına yaklaşımları
hazırladığımız bir anket aracılığıyla ortaya konulmuştur. Anket sonuçlarına göre, öğretmenlerin ders
kitaplarıyla ilgili sorunları, beklentileri ve destekleyici malzeme hazırlamaya eğilimleri saptanmaya
çalışılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.