This study aimed to investigate prospective teachers’ perceptions of efficacy regarding general competencies of information and communication technologies (ICT) within the context of teaching profession. It was also aimed to make comparisons between the competency perceptions of prospective teachers in terms of gender, department, possession of personal computers (PC), and frequency of internet use. A total of 409 senior prospective teachers from 11 departments participated into the study. The data were collected using a 5-point Likert scale with 30 items developed based on performance indicators of general ICT competencies for teaching profession developed by the Ministry of National Education. The results suggested that prospective teachers perceive their general ICT competencies for teaching profession as adequate in general. Comparative analyses revealed significant differences in terms of department and PC possession variables, but no differences in terms of gender and frequency of internet use variables
ICT integration in education teacher competencies perceived ICT competency prospective teachers
Bu çalışmanın temel amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği genel bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) yönelik yeterlilik algılarını belirlemektir. Ayrıca öğretmen adaylarının yeterlilik algılarının cinsiyet, öğrenim görülen program, bilgisayar sahibi olma ve internet kullanma sıklığı değişkenleri açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya 11 farklı programdan toplam 409 öğretmen adayı dâhil edilmiştir. Veri toplamak amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri kapsamında tanımlanan performans göstergelerinden hareketle hazırlanan 30 maddelik 5’li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği için tanımlanan ‘bilgi ve iletişim teknolojileri yeterlilik’ düzeylerini genel olarak yeterli algıladıkları görülmüştür. Yapılan karşılaştırmalarda ise öğrenim görülen program ve bilgisayar sahibi olma değişkenleri açısından bilgi ve iletişim teknolojileri yeterlilik algılarında anlamlı farka rastlanırken, cinsiyet ve internet kullanım sıklığı değişkenleri açısından anlamlı farklılaşmaya rastlanmamıştır.
Anahtar Kelimeler: Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonu, öğretmen yeterlilikleri, BİT yeterlilik algısı, öğretmen adayı.
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonu öğretmen yeterlilikleri BİT yeterlilik algısı öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.