BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerinde Tercih Ettikleri Kazanım ve Yöntemlerin Belirlenmesi

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 29.12.2015
https://doi.org/10.17860/efd.46048

Abstract

Çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitim Programında (Milli Eğitim Bakanlığı, 2013) yer alan bilişsel gelişim alanı ile ilgili kazanımlardan hangileri için fen etkinlikleri planladıklarından yola çıkılarak, okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinlikleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi kapsamında fen etkinliklerini hangi kazanımlar için planladıkları ve kazanımlara ulaşmada tercih ettikleri yöntem ve tekniklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeli ile yürütülen araştırmada Aksaray ili Merkez ilçesinde faaliyet gösteren bağımsız anaokullarında ve ilkokul bünyesinde bulunan anasınıflarında görev yapan 150 okul öncesi öğretmeni araştırmanın evreni olarak belirlenmiş ve tüm evrene ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmacılar tarafından oluşturulan Fen Eğitimi Uygulamaları Değerlendirme Anketi ile öğretmenlere MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında Bilişsel Alanda yer alan yirmi adet kazanımın öğrenciye kazandırılmasında fen etkinlikleri planlayıp planlamadıklarına, planlıyor iseler hangi yöntem ya da teknikleri tercih ettiklerine, tercih edilmiyor ise nedenine dair sorular yönlendirilmiştir. Verilerin betimsel analizi sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin, fen etkinliklerinin planlanması ve uygulanmasında en çok ve en az tercih ettikleri bilişsel alan kazanımları belirlenmiştir. Kullanılan yöntem ve teknikleri belirlemek için yapılan analiz sonucunda ise; her bir kazanım için en fazla tercih edilen yöntem ve teknikler belirlenmiş, sonuç olarak eğitsel oyun, deney, drama, problem çözme ve kavram haritası yöntemlerinin en fazla tercih edilirken, analojinin en az tercih edildiği görülmüştür.  

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 29.12.2015
https://doi.org/10.17860/efd.46048

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Derya Gezgin This is me

Didem Kılıç

Publication Date December 29, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Gezgin, D., & Kılıç, D. (2015). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerinde Tercih Ettikleri Kazanım ve Yöntemlerin Belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). https://doi.org/10.17860/efd.46048

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.