BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğrencilerinin Bilim İnsanı Algıları ile Cinsiyet ve Öğrenim Düzeyi Arasındaki İlişki

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 29.12.2015
https://doi.org/10.17860/efd.40850

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin bilim insanına yönelik algılarıyla cinsiyet ve öğrenim düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmaya Düzce merkez ilçedeki dört farklı ortaokulda öğrenim gören 422 altıncı ve yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Fakat 66 öğrencinin metafor ifadelerini yanlış doldurmaları veya boş bırakmaları nedeniyle 356 öğrencinin verisi analiz birimine dahil edilmiştir. Araştırmada uygulama 2013-2014 öğretim yılında yapılmıştır. Öğrencilerin bilim insanına yönelik algılarını belirlemek için metafor tekniği kullanılmıştır. Bu çerçevede öğrencilerden “Bilim insanı……………………’dır/dir. Çünkü ……….” ifadesindeki birinci cümlede boş bırakılan bölüme bilim insanını bir şeye benzeterek mecazlamaları, ikinci cümlede ise ortaya koydukları mecazı açıklamaları istenmiştir. Verilerin analizinde ilk olarak metaforlar aracılığıyla elde edilen veriler içerik analiziyle analiz edilerek bilim insanına yönelik kavramsal kategoriler tanımlanmıştır. İkinci aşamada ise, cinsiyet ve öğrenim düzeyi ile bilim insanına yönelik kavramsal kategorilerin frekansları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek için ise parametrik olmayan testlerden Ki Kare Testi kullanılmıştır. Analiz sonucunda cinsiyet ile öğrencilerin bilim insanı algıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı bulunmuştur. Öğrenim kademesi açısından ise istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu çerçevede öğrencilerin öğrenim kademesi yükseldikçe bilim insanına yönelik daha olumlu algıya sahip oldukları düşünülmektedir. 

 

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 29.12.2015
https://doi.org/10.17860/efd.40850

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Sedat Karaçam

Publication Date December 29, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Karaçam, S. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Bilim İnsanı Algıları ile Cinsiyet ve Öğrenim Düzeyi Arasındaki İlişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). https://doi.org/10.17860/efd.40850

Cited By

Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.