BibTex RIS Cite

Eğitim Teknolojileri Araştırmalarında Yeni Bir Alan: Öğrenme Analitikleri

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 18.07.2015
https://doi.org/10.17860/efd.24150

Abstract

Bilgi ve iletişim teknolojileri bilimsel araştırmaların olanaklarını ve çalışma alanını genişletmekle kalmamış aynı zamanda yeni araştırma alanlarının da ortaya çıkmasını sağlamıştır. Öğrenme analitikleri bu yeni araştırma alanlarından biridir. Öğrenme analitikleri, öğrenene destekleyici bireysel öğrenme ortamları sağlamak ve eğitim sistemlerinin gelişimini ileriye taşımak için büyük eğitsel veri setlerinden yararlanarak yönelim veya yapılara ulaşmayı amaçlayan bir alan olarak değerlendirilmektedir. Öğrenme analitikleri, henüz geliştirilme aşamasında olmasına karşın “NMC Horizon 2014” yükseköğretim raporunda bir yıl veya daha az bir sürede uyarlama çalışmalarının yapılması gereken zamanı gelmiş bir alan olarak açıklanmıştır. Buna karşın Türkiye’de öğrenme analitiklerine ilişkin yeterli çalışma bulunmamaktadır. Bu bağlamda gerçekleştirilen çalışmada eğitim araştırmalarında yeni bir alan olarak öğrenme analitiklerinin teorik çıkış noktası, tanımlamaları, alanın kapsam ve yapısı, araştırma ortamları ve araçları sunulmuştur.  Bu araç ve ortamlarda yapılabilecek araştırmalara örnek olarak bir sosyal ağ analizi çalışması yapılmış ve sonuçları özetlenmiştir. Çalışmada ayrıca öğrenme analitikleri alanında yapılacak araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.

Year 2015, Volume: 11 Issue: 3, 0 - , 18.07.2015
https://doi.org/10.17860/efd.24150

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Fırat

Publication Date July 18, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 3

Cite

APA Fırat, M. (2015). Eğitim Teknolojileri Araştırmalarında Yeni Bir Alan: Öğrenme Analitikleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). https://doi.org/10.17860/efd.24150

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.