Bu
araştırmada, yaratıcı drama yönteminin matematik dersinde öğrencilerin farklı
öğrenme düzeylerine ve öz-yeterlik algılarına etkisinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma 2012–2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı Muğla ilinin Dalaman ilçesinde bulunan bir devlet Ortaokulu’nda
5 hafta süreyle 20 ders saati boyunca uygulanmıştır. Çalışma, deney grubu 20,
kontrol grubu 21 olmak üzere toplam 41 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada
ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma
suresince kullanılan veri toplama araçları; Umay (2002) tarafından geliştirilen
“Matematik Öz-yeterlik Algısı Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen
kavrama ve uygulama düzeylerindeki başarı testleridir. Elde edilen
veriler, t-testi analizi ile
değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre yaratıcı drama yöntemi, öğrenci
başarısını öğretim programında bulunan yöntemlere göre daha çok arttırmıştır. Ayrıca yaratıcı drama yöntemi öğrencilerin
matematik dersine yönelik öz-yeterlik algılarını da olumlu yönde etkilemiştir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.