Research Article
BibTex RIS Cite

Matematik Derslerinde Kullanılan Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Farklı Öğrenme Düzeylerine ve Öz-yeterlik Algılarına Etkisinin Belirlenmesi

Year 2017, Volume: 13 Issue: 1, 152 - 165, 16.04.2017
https://doi.org/10.17860/mersinefd.305785

Abstract

Bu
araştırmada, yaratıcı drama yönteminin matematik dersinde öğrencilerin farklı
öğrenme düzeylerine ve öz-yeterlik algılarına etkisinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma 2012–2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı Muğla ilinin Dalaman ilçesinde bulunan bir devlet Ortaokulu’nda
5 hafta süreyle 20 ders saati boyunca uygulanmıştır. Çalışma, deney grubu 20,
kontrol grubu 21 olmak üzere toplam 41 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada
ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma
suresince kullanılan veri toplama araçları; Umay (2002) tarafından geliştirilen
“Matematik Öz-yeterlik Algısı Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen
kavrama ve uygulama düzeylerindeki başarı testleridir. Elde edilen
veriler,  t-testi analizi ile
değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre yaratıcı drama yöntemi, öğrenci
başarısını öğretim programında bulunan yöntemlere göre daha çok arttırmıştır.  Ayrıca yaratıcı drama yöntemi öğrencilerin
matematik dersine yönelik öz-yeterlik algılarını da olumlu yönde etkilemiştir.

References

  • Açıkgöz, K. (1996). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Biliş Yayıncılık.
  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Natural Yayıncılık.
  • Akdemir, H. ve Karakuş, M. (2016). Yaratıcı drama yönteminin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. International Journal of Active Learning, 1(2), 55-67.
  • Akgün, E., Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K.E.Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aksoy, C.N.(2010). Oyun destekli matematik öğretimin ilköğretim 6.sınıf öğrencilerin kesirler konusundaki başarı, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutumlarının gelişimlerine etkisi Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
  • Alıcı, B., Erden, M. ve Baykal, A. (2010). Üniversite öğrencilerinin matematik başarıları ile algılıları, problem çözme becerileri, öz-yeterlik algıları, biliş üstü öz-düzenleme stratejileri ve ÖSS sayısal puanları arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 25, 53-68.
  • Altınsoy, B. (2007). Takım oyun turnuva tekniğinin ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarısı, kalıcılığı ve matematiğe ilişkin tutumları üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Aşkar P. ve Umay, A., (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili özyeterlik algısı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
  • Baykul, Y. (1999). İlköğretimde matematik öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Biricik, G. (1999). İlköğretim 2. sınıf matematik öğretiminde aktif etkileşimli öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bulut, A. ve Aktepe, V. (2015). Yaratıcı drama destekli matematik öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1081-1090.
  • Cantürk-Günhan G., B. (2006). İlköğretim II. kademede matematik dersinde probleme dayalı öğrenmenin uygulanabilirliği üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
  • Cantürk-Günhan, B. (2016). The effect of drama based learning applied in Turkey on success of mathematics: A Meta-analysis study. International Online Journal of Educational Sciences, 8(2).
  • Coşkun, G. (2007). Performansa dayalı durum belirlemenin öğrencilerin matematik dersindeki öz-yeterlik algısına, tutumuna ve başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çakır, B. E. (2012). Geleneksel öğretim yöntemleri ile dramatizasyon yönteminin ilköğretim 2. sınıf matematik dersinde, öğrencilerin akademik başarı ve kavramların kalıcılık düzeylerine etkisinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çakmak, M., Duman, T., Eray, M., Karakaya, N. ve Özkan, M. (2001) Ders kitabı inceleme kılavuzu matematik 1-8, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Duatepe, A. ve Ubuz, B. (2004) Drama temelli geometri ders planlarının geliştirilmesi ve uygulanması. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı. Sabancı Üniversitesi.
  • Erdoğan, S. (2008). Drama ile matematik etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gönen, M. ve Dalkılıç, N. (1998). Çocuk eğitiminde drama. İstanbul: Epilson Yayınları.
  • Gülten, Çağırgan, D. ve Soytürk İ. (2013). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin geometri öz-yeterliklerinin akademik başarı not ortalamaları ile ilişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 55–70.
  • Hatipoğlu, Y. (2006). İlköğretim 5. sınıf matematik ders konularının öğretiminde drama yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karadağ, E. (2005). Eğitim yönetimi ve öğretim yöntemleri ilişkisi kapsamında drama yönteminin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karapınarlı, R. (2007). İlköğretim 7. sınıf matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrenci başarısı ve kalıcılık düzeyine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla. Muğla Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel. Köroğlu, H. ve Yeşildere, S. (2003). İlköğretim II. kademede matematik konularının öğretiminde oyunlar ve senaryolar, 11 Haziran 2014 tarihinde http:/www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b kitabı/PDF/matematik/bildiri/240d.pdf adresinden alınmıştır.
  • Lucas, C.A. (1999). A study of effects of cooperative learning on the academic achievement and self-efficacy of college algebra students, University of Kansas, Faculty of the Graduate School, Department of Teaching and Leadership, PhD.
  • MEB. (2013). Ortaokul matematik dersi ( 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü:
  • Mirasyedioğlu, Ş. (1998). Temel Matematik 1. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Olkun, S. (2003). Öğrencilere hacim formülü ne zaman anlamlı gelir. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 160-165.
  • Oğur, B. (2005). Drama yönteminin fen öğretimine entegrasyonunun öğrencilerin fen başarılarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Özsoy, N. (2003). İlköğretim matematik derslerinde yaratıcı dramanın kullanılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5, 112–119.
  • Senemoğlu, N. (2003). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Senemoğlu, N. (2010). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Soner, S. (2005). İlköğretim matematik dersi kesirli sayılarda toplama ve çıkarma işleminde drama ile yapılan öğretimin etkililiği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şenol, E.N. (2011). İlköğretim matematik dersinde yaratıcı drama uygulamalarının öğrencilerin problem çözme stratejileri, başarı, benlik kavramı ve etkileşim örüntüleri üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tanrıseven Üredi, I., Şengül, S. ve Gürdal, A. (2008). Matematik öğretiminde problem çözme stratejisi olarak canlandırma kullanılmasının öğrenci başarısına ve hatırlatma düzeyine etkisi. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 25(2), 21-33.
  • Tara, S., Arturo, O., & William, Y. (2004). Role of mathematics self-efficacy and motivation in mathematics performance across ethnicity. Texas Tech University.
  • Ulubey, Ö., & Gözütok, F. D. (2015). Future citizenship, democracy and human rights education with creative drama and other interactive teaching methods. Egitim ve Bilim, 40(182).
  • Ulubey, Ö. ve Toraman, Ç. (2015). Yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32).
  • Umay, A. (2002). İlköğretim matematik öğretmenliği programının öğrencilerin matematiğe karsı öz-yeterlik algıları üzerine etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Ural, A. (2007) İşbirlikli öğrenmenin matematikteki akademik başarıya, kalıcılığa, matematik özyeterlilik algısına ve matematiğe karsı tutuma etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uygan, C. ve Yenilmez, K. (2010). Yaratıcı drama yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi,18, 931-942.
  • Uysal, Ö. (1996). Eğitim sürecine etkin öğrenci katılımının öğrenme sonuçlarına etkisi Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Üstündağ, T. (2009) Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü, Ankara: Pegem Akademi.
  • Yalım, N. (2005). İlköğretim dördüncü sınıf fen bilgisi dersinin yaratıcı drama yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Year 2017, Volume: 13 Issue: 1, 152 - 165, 16.04.2017
https://doi.org/10.17860/mersinefd.305785

Abstract

References

  • Açıkgöz, K. (1996). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Biliş Yayıncılık.
  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Natural Yayıncılık.
  • Akdemir, H. ve Karakuş, M. (2016). Yaratıcı drama yönteminin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. International Journal of Active Learning, 1(2), 55-67.
  • Akgün, E., Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K.E.Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aksoy, C.N.(2010). Oyun destekli matematik öğretimin ilköğretim 6.sınıf öğrencilerin kesirler konusundaki başarı, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutumlarının gelişimlerine etkisi Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
  • Alıcı, B., Erden, M. ve Baykal, A. (2010). Üniversite öğrencilerinin matematik başarıları ile algılıları, problem çözme becerileri, öz-yeterlik algıları, biliş üstü öz-düzenleme stratejileri ve ÖSS sayısal puanları arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 25, 53-68.
  • Altınsoy, B. (2007). Takım oyun turnuva tekniğinin ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarısı, kalıcılığı ve matematiğe ilişkin tutumları üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Aşkar P. ve Umay, A., (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili özyeterlik algısı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
  • Baykul, Y. (1999). İlköğretimde matematik öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Biricik, G. (1999). İlköğretim 2. sınıf matematik öğretiminde aktif etkileşimli öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bulut, A. ve Aktepe, V. (2015). Yaratıcı drama destekli matematik öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1081-1090.
  • Cantürk-Günhan G., B. (2006). İlköğretim II. kademede matematik dersinde probleme dayalı öğrenmenin uygulanabilirliği üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
  • Cantürk-Günhan, B. (2016). The effect of drama based learning applied in Turkey on success of mathematics: A Meta-analysis study. International Online Journal of Educational Sciences, 8(2).
  • Coşkun, G. (2007). Performansa dayalı durum belirlemenin öğrencilerin matematik dersindeki öz-yeterlik algısına, tutumuna ve başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çakır, B. E. (2012). Geleneksel öğretim yöntemleri ile dramatizasyon yönteminin ilköğretim 2. sınıf matematik dersinde, öğrencilerin akademik başarı ve kavramların kalıcılık düzeylerine etkisinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çakmak, M., Duman, T., Eray, M., Karakaya, N. ve Özkan, M. (2001) Ders kitabı inceleme kılavuzu matematik 1-8, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Duatepe, A. ve Ubuz, B. (2004) Drama temelli geometri ders planlarının geliştirilmesi ve uygulanması. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı. Sabancı Üniversitesi.
  • Erdoğan, S. (2008). Drama ile matematik etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gönen, M. ve Dalkılıç, N. (1998). Çocuk eğitiminde drama. İstanbul: Epilson Yayınları.
  • Gülten, Çağırgan, D. ve Soytürk İ. (2013). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin geometri öz-yeterliklerinin akademik başarı not ortalamaları ile ilişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 55–70.
  • Hatipoğlu, Y. (2006). İlköğretim 5. sınıf matematik ders konularının öğretiminde drama yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karadağ, E. (2005). Eğitim yönetimi ve öğretim yöntemleri ilişkisi kapsamında drama yönteminin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karapınarlı, R. (2007). İlköğretim 7. sınıf matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrenci başarısı ve kalıcılık düzeyine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla. Muğla Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel. Köroğlu, H. ve Yeşildere, S. (2003). İlköğretim II. kademede matematik konularının öğretiminde oyunlar ve senaryolar, 11 Haziran 2014 tarihinde http:/www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b kitabı/PDF/matematik/bildiri/240d.pdf adresinden alınmıştır.
  • Lucas, C.A. (1999). A study of effects of cooperative learning on the academic achievement and self-efficacy of college algebra students, University of Kansas, Faculty of the Graduate School, Department of Teaching and Leadership, PhD.
  • MEB. (2013). Ortaokul matematik dersi ( 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü:
  • Mirasyedioğlu, Ş. (1998). Temel Matematik 1. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Olkun, S. (2003). Öğrencilere hacim formülü ne zaman anlamlı gelir. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 160-165.
  • Oğur, B. (2005). Drama yönteminin fen öğretimine entegrasyonunun öğrencilerin fen başarılarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Özsoy, N. (2003). İlköğretim matematik derslerinde yaratıcı dramanın kullanılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5, 112–119.
  • Senemoğlu, N. (2003). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Senemoğlu, N. (2010). Gelişim öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Soner, S. (2005). İlköğretim matematik dersi kesirli sayılarda toplama ve çıkarma işleminde drama ile yapılan öğretimin etkililiği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şenol, E.N. (2011). İlköğretim matematik dersinde yaratıcı drama uygulamalarının öğrencilerin problem çözme stratejileri, başarı, benlik kavramı ve etkileşim örüntüleri üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tanrıseven Üredi, I., Şengül, S. ve Gürdal, A. (2008). Matematik öğretiminde problem çözme stratejisi olarak canlandırma kullanılmasının öğrenci başarısına ve hatırlatma düzeyine etkisi. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 25(2), 21-33.
  • Tara, S., Arturo, O., & William, Y. (2004). Role of mathematics self-efficacy and motivation in mathematics performance across ethnicity. Texas Tech University.
  • Ulubey, Ö., & Gözütok, F. D. (2015). Future citizenship, democracy and human rights education with creative drama and other interactive teaching methods. Egitim ve Bilim, 40(182).
  • Ulubey, Ö. ve Toraman, Ç. (2015). Yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32).
  • Umay, A. (2002). İlköğretim matematik öğretmenliği programının öğrencilerin matematiğe karsı öz-yeterlik algıları üzerine etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Ural, A. (2007) İşbirlikli öğrenmenin matematikteki akademik başarıya, kalıcılığa, matematik özyeterlilik algısına ve matematiğe karsı tutuma etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uygan, C. ve Yenilmez, K. (2010). Yaratıcı drama yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi,18, 931-942.
  • Uysal, Ö. (1996). Eğitim sürecine etkin öğrenci katılımının öğrenme sonuçlarına etkisi Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Üstündağ, T. (2009) Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü, Ankara: Pegem Akademi.
  • Yalım, N. (2005). İlköğretim dördüncü sınıf fen bilgisi dersinin yaratıcı drama yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 46 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Özge Gedik This is me

Necdet Aykaç

Publication Date April 16, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Gedik, Ö., & Aykaç, N. (2017). Matematik Derslerinde Kullanılan Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Farklı Öğrenme Düzeylerine ve Öz-yeterlik Algılarına Etkisinin Belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 152-165. https://doi.org/10.17860/mersinefd.305785

Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.