Bu
araştırmada, yaratıcı drama yönteminin matematik dersinde öğrencilerin farklı
öğrenme düzeylerine ve öz-yeterlik algılarına etkisinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma 2012–2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı Muğla ilinin Dalaman ilçesinde bulunan bir devlet Ortaokulu’nda
5 hafta süreyle 20 ders saati boyunca uygulanmıştır. Çalışma, deney grubu 20,
kontrol grubu 21 olmak üzere toplam 41 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada
ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma
suresince kullanılan veri toplama araçları; Umay (2002) tarafından geliştirilen
“Matematik Öz-yeterlik Algısı Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen
kavrama ve uygulama düzeylerindeki başarı testleridir. Elde edilen
veriler, t-testi analizi ile
değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre yaratıcı drama yöntemi, öğrenci
başarısını öğretim programında bulunan yöntemlere göre daha çok arttırmıştır. Ayrıca yaratıcı drama yöntemi öğrencilerin
matematik dersine yönelik öz-yeterlik algılarını da olumlu yönde etkilemiştir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.