Bu
çalışmanın amacı, Türk eğitim sisteminin mevcut öğretmen ve yönetici yetiştirme dinamikleri göz önüne alınarak
birleştirilmiş sınıflı okullarda müdür yetkili öğretmenlik görevini yürüten
öğretmenler ile eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü son sınıf
öğrencilerinin “müdür yetkili öğretmenlik” kavramına ilişkin görüşlerini
karşılaştırmalı bir şekilde incelemektir. Çalışma nitel betimsel bir araştırma olup, veriler yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile toplanmıştır. Çalışma gruplarından ilkini 10 müdür yetkili sınıf
öğretmeni, ikincisini de 52 sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Veriler
içerik analizine tabi tutulmuştur. Müdür yetkili öğretmenlerin tamamı ve
öğretmen adaylarının da büyük bir kısmı müdür yetkili öğretmenlik kavramını
olumsuz ifadeler kullanarak değerlendirmekle birlikte müdürlük ve öğretmenliğin
farklı görevler olduğunu, kesinlikle böyle bir görevin yöneticilik formasyonu
olmayan, deneyimsiz öğretmenlere verilmemesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Katılımcılar bu görevin iş yükünü artırarak çok
zaman aldığını, yorucu olduğunu ve tükenmişlik hissi yarattığını; görevi yerine
getirecek kişinin lider, yönetim bilgisi ve iletişim becerisine sahip, gönüllü,
sorumluluk sahibi ve adil olması gerektiğini belirtmiş ancak müdür yetkili
öğretmenliğe ciddi bir alternatif üretememişlerdir. Tüm katılımcılar lisans eğitiminde alınan dersleri ve bu dersleri veren öğretim
elemanlarını akademik açıdan yetersiz bulmuş, birleştirilmiş sınıflarda staj
yapılmasını, derslerin içeriğinin değişmesini ve göreve yeni başlayan
öğretmenlere danışman atanmasını önermişlerdir.
Müdür yetkili öğretmenlik birleştirilmiş sınıf lisans eğitimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.