Bu çalışmada, öğretmen adaylarının meslekteki
ilk yıllarına yönelik olası benlikleri ile öz-yeterlik inançları ve
öğretmenliğe ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Bu genel amaç doğrultusunda araştırma sorularına yanıt aramak amacıyla
ilişkisel tarama modelinde bir çalışma deseni kullanılmıştır. Araştırmada,
tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmış ve çalışma 2014-2015 öğretim yılı bahar
döneminde Türkiye’deki eğitim fakültelerinin son sınıfında öğrenim görmekte
olan 2081 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışma verilerinin analizinde
korelasyon ve regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın
sonuçları, öğretmen adaylarının beklenen olası öğretmen benlikleri ile
öz-yeterlik inançları ve mesleğe yönelik tutumları arasında pozitif bir ilişki
olduğunu, korkulan olası öğretmen benlikleri ile öz-yeterlik inançları ve
mesleğe yönelik tutumları arasında ise negatif bir ilişki olduğunu ortaya
koymuştur. Regresyon analizi sonuçlarına göre, öz-yeterlik inançları ve mesleğe
yönelik
tutum beklenen olası öğretmen benliklerinin
önemli yordayıcıları iken korkulan olası öğretmen benliklerini yordayan tek
değişkenin öz-yeterlik inancı olduğu bulunmuştur.
Öğretmen adayları olası benlikler öz-yeterlik inancı öğretmenliğe ilişkin tutum öğretmen eğitimi
The
purpose of this study is to examine the relationship between possible selves of
teacher candidates regarding their first year in the profession and
self-efficacy beliefs and attitudes towards teaching. In line with this purpose,
a descriptive study with a relational screening model was designed in order to
answer the research questions. The stratified sampling method was used and
research was conducted with 2081 senior students studying in education
faculties during the spring term of 2014-2015 in Turkey. In the study,
correlation analysis and multiple linear regression analysis were carried out
for data analysis. Results of the research indicated that there is a positive
relation between expected possible selves and teacher self- efficacy beliefs
and attitudes toward the profession, whereas there is a negative relation
between feared possible selves and teacher self- efficacy beliefs and attitudes
towards the profession. The regression analysis revealed that self-efficacy
beliefs and attitudes towards teaching are both significant predictors of
expected teacher possible selves, whereas self-efficacy beliefs are the only
significant predictor of feared teacher possible selves.
: Teacher candidates’ possible selves teacher self-efficacy attitudes towards teaching teacher education
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.