Bu araştırmanın
temel amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının açıklama destekli REACT
stratejisinin fizik öğretiminde kullanılması hakkındaki düşüncelerini
incelemektir. Araştırmada örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
örneklemini, gönüllü, 25 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri
toplama aracı olarak açık uçlu sorular içeren tarama formu kullanılmıştır.
Tarama formundaki sorulara katılımcıların verdikleri cevaplar indirgemeler
yapıldıktan sonra kritik cevaplar tespit edilmiştir. Ardından farklı
zamanlarda, bu kritik cevaplara uygun kodlar belirlenmiş ve kod listesi
oluşturulmuştur. Belirlenen bu kodlara göre, temalar oluşturulmuş ve kodlar
uygun temaların altında sergilenmiştir. Öğretmen adaylarının, strateji
hakkındaki düşünceleri altı tema altında toplanmıştır. Bu temalar, “Öğrenme”,
“Sunum”, “Gerçek Hayat”, “Endişe ve Sıkıntı”, “Öneri” ve “Ders Materyalleri”
şeklindedir. Katılımcılar açıklama destekli REACT stratejisi ile öğrenmeyi daha
çok stratejinin öğrenme üzerindeki kalıcılığı ile ilişkilendirmişlerdir.
Bununla beraber açıklama destekli REACT stratejisinin anlaşılır, zevkli, ilgi
çekici ve kolay olmasının yanı sıra iş birlikli öğrenmeyi sağladığı için
öğrenmeye pozitif etkileri olduğunu belirtmişlerdir. Açıklama destekli REACT
stratejisi ile ilgili katılımcıların olumlu düşünceleri, daha uzun süreli
yapılan araştırmalarda tutumun da değişebileceğini düşündürmektedir. Bu
bağlamda, açıklama destekli REACT stratejisinin kullanıldığı daha uzun süreli araştırmalarda
fizik dersine karşı olan tutum da araştırılabilir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 2 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.