Sosyal Ağ Siteleri
(SAS), son yıllarda oldukça popüler hale gelmiş ve özellikle iletişim ve
haberleşmede ilk akla gelen kaynaklar olmaya başlamıştır. İnternet alt
yapısındaki gelişmeler ve mobil cihazlardaki zengin teknolojiler her geçen gün
SAS’nin kullanıcı sayısını artırmaktadır. Bu derece yaygın olan bu bilgi
kaynaklarındaki bilgiler kontrolsüz yayıldığı için bilgilerin
güvenilirlikleriyle ilgili bir takım problemler akla gelmektedir. Bu çalışmanın
amacı, sosyal ağ sitelerinde karşılaşılan günlük ve akademik bilgilerin
güvenilirliğine dair kullanıcıların ne gibi ölçütleri olduğunu tespit etmektir.
Çalışmanın ikincil amacı ise bu ölçütlerin yüksek lisans ve lisans düzeyinde
nasıl farklılaştığını anlamaktır. Bu durum çalışmasındaki katılımcılar
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’ndeki yüksek lisans (N=11)
ve lisans (N=11) öğrencileridir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşmeler
şeklinde ve gönüllük esas alınarak toplanmıştır. Nitel analizler sonucunda
çıkan ölçütlerin büyük bir kısmı, literatürde yer alan bilgi güvenilirliğiyle
ilgilidir. Bunların yanında literatürde yer almayan yeni ana ve alt ölçütler de
ortaya çıkmıştır. Kullanıcılar tarafından, sosyal ağ sitelerindeki günlük ve
akademik bilgilere erişimde dikkate alınan otorite, güncellik, nesnellik,
tutarlılık, resmi kaynaklar, orijinal kaynaklar ve çoğunluk gibi güvenilirlik
ölçütlerine ulaşılmış ve değerlendirilmiştir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.