Araştırmanın amacı, öğrenci merkezli strateji, yöntem ve tekniklerin
akademik başarı üzerindeki etkisini belirlemektir. Meta-analiz yönteminin
kullanıldığı araştırmada, dâhil edilme ölçütlerini karşılayan 105 çalışma
araştırma kapsamına alınmıştır. Verilerin analizinde CMA yazılımı kullanılarak,
Hedges’g ye göre etki büyüklüğü katsayıları hesaplanmıştır. Analiz sonucunda;
öğrenci merkezli strateji yöntem ve tekniklerin öğretmen merkezli yaklaşımlara
göre farklı derslerdeki akademik başarıyı artırmada çok geniş düzeyde bir
etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte çalışılan konunun
yapısının, ölçme aracının özelliklerinin ve kontrol altına alınması gereken
öğrenci kaynaklı değişkenlerin, etki büyüklüğü düzeylerini farklılaştırdığı
ortaya konmuştur. Ulaşılan bu sonuçlar, farklı derslerin öğretiminde kullanılan
öğrenci merkezli yaklaşımların, akademik başarıyı artırmada önemli bir değişken
olduğunu göstermektedir. Ancak amaçlara uygun bir öğretim sürecinin
gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesi için, strateji yöntem ve tekniğin
seçiminden önce; içeriğin, ölçme aracının ve öğrenci özelliklerinin gözden
geçirilmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 1 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.