Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Yöneticilerden Memnuniyet Düzeylerinin İş Performanslarına Etkisi

Year 2018, Volume: 14 Issue: 1, 426 - 435, 20.04.2018
https://doi.org/10.17860/mersinefd.401087

Abstract

Örgütlerin performansı örgütün önceden
belirlenen hedeflerini gerçekleştirme sürecinde etkili olduğu kadar
öngörülemeyen krizleri sağlıklı yönetme konusunda da etkilidir. Bu çalışmada
öğretmenlerin okul yöneticilerinden memnuniyet düzeylerinin iş performanslarına
etkileri ile ilgili görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada
araştırma yöntemi olarak nitel araştırma desenlerinden durum çalışması tercih
edilmiştir. Çalışma grubu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Ankara ilinde
ilkokullarda derse giren 10
kadın, 10 erkek toplam 20 sınıf öğretmeninden
oluşmaktadır. Öğretmenlerin çalışmaya katılmaları gönüllük esasına
dayanmaktadır. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri ise 3 yıl
ile 20 yıl arasında farklılık göstermektedir. Çalışmada
katılımcıların yarısından çoğu yöneticilerin yönetici yeterliliklerine sahip
olduğunu düşünürken bazı katılımcılar ise yeterliliğe sahip olmadığını
düşünmektedirler. Katılımcılar yöneticilerin insan ilişkilerine önem verdiğini,
yöneticilerin öğretmenleri
değerlendirirken kullandığı kriterleri duyurduklarını, ifade
etmişlerdir. Katılımcıların
yarısından çoğu yöneticilerin öğretmenlerin problemlerine duyarlı olduğu
konusunda görüş birliği içerisindedir. Çalışmada katılımcılar yöneticilerden
memnuniyetin iş performansını etkilediğini ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin yöneticilerden
memnuniyet durumunun iş performansına etkisinin öğretmenlerin cinsiyetine ve
mesleki kıdemlerine göre bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Özellikle
okul ortamında öğretmenlerin
motivasyonunu
n arttırılma ve performanslarının
değerlendir
ilmesi
konularında yöneticilere hizmet içi eğitim verilebilir. Öğretmenlerin takdir,
tanıma ve ödüllendirme konularında memnuniyetini arttırmak adına ödüllendirme
sisteminde yapısal değişiklikler yapılabilir.

References

  • Avcı, A. (2015). Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 2, 24, 161-189Bağcı, Z. (2014). Çalışanların iş doyumunun görev ve bağlamsal performansları üzerindeki etkisi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 24, 58-72 Doi: http://dx.doi.org/10.11611/JMER534 58 Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem-A Yayınları. Erçetin, Ş.Ş. (2000). Örgüt Sarmalında Vizyon. Ankara: Nobel Yayın DağıtımHelvacı, M. A., & Aydoğan, İ. (2011). Etkili okul ve etkili okul müdürüne ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 2, 41-60 Küçükali, R. (2003). Bazı yöneticilik davranışları açısından öğretmenlerin yöneticileri algılama düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 1-2, 197-214Paul, T. ( 2012). The impact of age and education on the level of satisfaction and motivation among employees. The IUP Journal of Management Research, 11, 1, 29-37.Robertson, R.F.(1996). Develop a performance-focused organization. Hdrocarbon Processing Dec., 75, 12, 81-86 Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Bağcı, Z. (2014). Çalışanların iş doyumunun görev ve bağlamsal performansları üzerindeki etkisi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 24, 58-72
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem-A Yayınları
  • Erçetin, Ş.Ş. (2000). Örgüt Sarmalında Vizyon. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Helvacı, M. A., & Aydoğan, İ. (2011). Etkili okul ve etkili okul müdürüne ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 2, 41-60
  • Küçükali, R. (2003). Bazı yöneticilik davranışları açısından öğretmenlerin yöneticileri algılama düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 1-2, 197-214
  • Paul, T. ( 2012). The impact of age and education on the level of satisfaction and motivation among employees. The IUP Journal of Management Research, 11, 1, 29-37.
  • Robertson, R.F.(1996). Develop a performance-focused organization. Hdrocarbon Processing Dec., 75, 12, 81-86
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi
Year 2018, Volume: 14 Issue: 1, 426 - 435, 20.04.2018
https://doi.org/10.17860/mersinefd.401087

Abstract

References

  • Avcı, A. (2015). Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 2, 24, 161-189Bağcı, Z. (2014). Çalışanların iş doyumunun görev ve bağlamsal performansları üzerindeki etkisi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 24, 58-72 Doi: http://dx.doi.org/10.11611/JMER534 58 Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem-A Yayınları. Erçetin, Ş.Ş. (2000). Örgüt Sarmalında Vizyon. Ankara: Nobel Yayın DağıtımHelvacı, M. A., & Aydoğan, İ. (2011). Etkili okul ve etkili okul müdürüne ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 2, 41-60 Küçükali, R. (2003). Bazı yöneticilik davranışları açısından öğretmenlerin yöneticileri algılama düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 1-2, 197-214Paul, T. ( 2012). The impact of age and education on the level of satisfaction and motivation among employees. The IUP Journal of Management Research, 11, 1, 29-37.Robertson, R.F.(1996). Develop a performance-focused organization. Hdrocarbon Processing Dec., 75, 12, 81-86 Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Bağcı, Z. (2014). Çalışanların iş doyumunun görev ve bağlamsal performansları üzerindeki etkisi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 24, 58-72
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem-A Yayınları
  • Erçetin, Ş.Ş. (2000). Örgüt Sarmalında Vizyon. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Helvacı, M. A., & Aydoğan, İ. (2011). Etkili okul ve etkili okul müdürüne ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 2, 41-60
  • Küçükali, R. (2003). Bazı yöneticilik davranışları açısından öğretmenlerin yöneticileri algılama düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 1-2, 197-214
  • Paul, T. ( 2012). The impact of age and education on the level of satisfaction and motivation among employees. The IUP Journal of Management Research, 11, 1, 29-37.
  • Robertson, R.F.(1996). Develop a performance-focused organization. Hdrocarbon Processing Dec., 75, 12, 81-86
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Nursel Yardibi 0000-0002-0405-0318

Publication Date April 20, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Yardibi, N. (2018). Öğretmenlerin Yöneticilerden Memnuniyet Düzeylerinin İş Performanslarına Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 426-435. https://doi.org/10.17860/mersinefd.401087

Cited By




Relationship between stress management and job performance in organizations
International Journal of Research in Business and Social Science (2147- 4478)
https://doi.org/10.20525/ijrbs.v9i2.636




The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.