Örgütlerin performansı örgütün önceden
belirlenen hedeflerini gerçekleştirme sürecinde etkili olduğu kadar
öngörülemeyen krizleri sağlıklı yönetme konusunda da etkilidir. Bu çalışmada
öğretmenlerin okul yöneticilerinden memnuniyet düzeylerinin iş performanslarına
etkileri ile ilgili görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada
araştırma yöntemi olarak nitel araştırma desenlerinden durum çalışması tercih
edilmiştir. Çalışma grubu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Ankara ilinde
ilkokullarda derse giren 10 kadın, 10 erkek toplam 20 sınıf öğretmeninden
oluşmaktadır. Öğretmenlerin çalışmaya katılmaları gönüllük esasına
dayanmaktadır. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri ise 3 yıl ile 20 yıl arasında farklılık göstermektedir. Çalışmada
katılımcıların yarısından çoğu yöneticilerin yönetici yeterliliklerine sahip
olduğunu düşünürken bazı katılımcılar ise yeterliliğe sahip olmadığını
düşünmektedirler. Katılımcılar yöneticilerin insan ilişkilerine önem verdiğini,
yöneticilerin öğretmenleri
değerlendirirken kullandığı kriterleri duyurduklarını, ifade
etmişlerdir. Katılımcıların
yarısından çoğu yöneticilerin öğretmenlerin problemlerine duyarlı olduğu
konusunda görüş birliği içerisindedir. Çalışmada katılımcılar yöneticilerden
memnuniyetin iş performansını etkilediğini ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin yöneticilerden
memnuniyet durumunun iş performansına etkisinin öğretmenlerin cinsiyetine ve
mesleki kıdemlerine göre bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Özellikle okul ortamında öğretmenlerin
motivasyonunun arttırılması ve performanslarının
değerlendirilmesi
konularında yöneticilere hizmet içi eğitim verilebilir. Öğretmenlerin takdir,
tanıma ve ödüllendirme konularında memnuniyetini arttırmak adına ödüllendirme
sisteminde yapısal değişiklikler yapılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.