Araştırmanın
amacı, sınıf
öğretmenlerinin disiplin suçlarına ve disiplin cezalarına ilişkin bilgi
düzeylerini belirlemek ve bu bilgi düzeyinin cinsiyetlerine, mezun oldukları
okul türüne ve mesleki kıdemlerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya
koymaktır. Tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın evrenini, 2017-2018
eğitim-öğretim yılında, Ordu ilindeki ilkokullarda görev yapan 844 sınıf
öğretmeni, örneklemini ise oranlı tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 300
sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, verilerin toplanmasında nicel ve
nitel araştırma teknikleri kullanılmış; nicel veri toplama aracı olarak Disiplin Suçlarına ve Diplin Cezalarına İlişkin
Bilgi Düzeyini Ölçme Testi, nitel veri toplama aracı olarak ise görüşme formu
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde frekans, t-testi,
tek yönlü varyans analizi ve Scheffe çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır.
Görüşme yoluyla elde edilen veriler ise kategorilerine göre sayısallaştırılarak
(nicelleştirilerek) nitel verilerin sayısal analizi yapılmıştır. Araştırma
sonuçları, sınıf öğretmenlerinin disiplin suçlarına ve disiplin cezalarına
ilişkin bilgi düzeylerinin düşük düzeyde olduğunu, bilgi düzeylerinin cinsiyetlerine
ve mesleki kıdemlerine göre farklılıklar gösterdiğini, mezun oldukları okul
türüne göre ise farklılık göstermediğini ortaya koymuştur. Yapılan
görüşmelerde, öğretmenlerin büyük bir kısmının disiplin suçlarına ve disiplin
cezalarına ilişkin bilgileri soruşturma geçirince öğrendikleri ve öğretmenlerin
disiplin suçlarına ve disiplin cezalarına ilişkin bilgi düzeylerinin
yükseltilmesi için üniversitelerde dersler konması gerektiğini önerdikleri
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.