Bu
araştırmanın temel amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının yaratıcı
drama yönteminin kullanıldığı öğrenme ortamlarında matematik temel becerilerini
ne derecede kazandıklarını ve süreçle ilgili görüşlerini belirlemektir. Bu
araştırmaya 2. Sınıfta okutulmakta olan seçmeli “Drama Yöntemi ile Matematik
Öğretimi” dersini seçen 11 ilköğretim matematik öğretmen adayı katılmıştır. 13
hafta süren uygulamada 20 saat hazırlanan ders planları uygulanmıştır. Uygulama
öncesi ve sonrası öğretmen adaylarına matematik temel becerilerini belirlemek
amacıyla 7 adet açık uçlu soru sorulmuş, ayrıca her ders palanı uygulaması
sonunda öğretmen adaylarının yönteme ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma
verileri uygulama öncesi ve sonrası her soru için temalar oluşturulup,
temaların frekans ve yüzdeleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Uygulama
sonrasında öğretmen adaylarının matematik temel becerilere yönelik olarak
yaşantılarından farklı örnekler verebildikleri, yeni kazanımlar elde ettikleri,
farkındalık düzeylerinin arttığı gözlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 3 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.