Bu çalışmanın amacı, yüksek lisans öğrencilerinin bir grup lideri olarak
kendilerine ilişkin değerlendirmelerini incelemektir. Çalışmaya 2015-2016
Eğitim Öğretim Yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Psikolojik Danışma ve
Rehberlik Yüksek Lisans Programı’nda bir ders kapsamında grup psiko-eğitimi
gerçekleştiren yedi grup lideri katılmıştır. Araştırmanın verileri yarı
yapılandırılmış bir görüşme olan repertuar ağı tekniği ile toplanmıştır.
Repertuar ağı ile verilerin toplanabilmesi için öncelikle değerlendirme
nesneleri (elementler) araştırmacılar tarafından belirlenmiş ve elementlerin
karşılaştırılması yoluyla elementler arasındaki farklılıklar ve benzerlikler
ortaya çıkartılmıştır. Son aşamada her bir katılımcının Repertuar ağı yapısı
incelenmiş ve elementler arasındaki öklid uzaklığı hesaplanmıştır. Araştırma
sonucunda, ilk olarak grup liderliği konusunda üç katılımcının öz değerinin
yüksek, üç katılımcının öz değerinin orta düzeyde olduğu ve birinin de düşük
olduğu belirlenmiştir. İkinci olarak süpervizörüme göre bir lider olarak ben
elementi ile bir grup lideri olarak ben elementine beş katılımcı yakın
konumlandırırken iki katılımcı kısmen yakın olarak konumlandırmıştır.
Danışanlarıma göre bir lider olarak ben elementlerini bir grup lideri ben
elementine de altı katılımcı yakın konumlandırmış, bir katılımcı ise kısmen
yakın konumlandırmıştır. Üçüncü olarak katılımcıların altısının gerek mesleğe
başladıkları zamana, gerekse derse başladıkları zamana göre mesleki açıdan
gelişim kaydettikleri belirlenmiştir. Bir katılımcı da daha az gelişme
kaydettiğini bildirmiştir. Son olarak da katılımcıların “bir grup lideri olarak
ben” elementinin, ideal grup lideri, ideal olmayan grup lideri, tanıdığım iyi
bir grup lideri ve tanıdığım kötü bir grup lideri elementlerine olan
uzaklıkları incelenmiştir. Elde edilen bulgular literatür çerçevesinde
yorumlanmış ve tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.