Bu araştırmanın amacı Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin matematik
öğretiminde eğitsel matematik oyunlarının (EMO) kullanımına ilişkin görüşlerini
incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim
(fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme
yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre belirlenmiş ve
2017-2018 eğitim öğretim döneminde Osmaniye ilinde farklı okullarda görev yapan
ve farklı kıdemlerde olan araştırmaya katılmaya gönüllü 15 ortaokul matematik
öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak 11 sorudan
oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin
çözümlenmesi ve yorumlanması içerik analizi ile yapılmıştır. Yapılan araştırma
ortaokul matematik öğretmenlerinin, eğitsel matematik oyunlarının, ortaokul
matematik öğretim programındaki kazanımları gerçekleştirmede etkili olduğunu
düşündüklerini göstermektedir. Ayrıca katılımcılar, EMO’ların matematik
derslerinde kullanılmasının gerekli ve etkili olduğunu, matematiğe karşı olan
önyargıların azaltacağını ve bu sayede matematik dersini soyutluktan kurtarıp
daha somut ve eğlenceli hale getireceğini belirtmişlerdir. Bununla beraber
öğretmenler sınıf içi uygulamalar esnasında bazı sıkıntılarla (sınıf
yönetiminin zorlaşması, oyunların çok fazla zaman alması, her kazanım için oyun
hazırlamanın kolay olmaması, kalabalık sınıflarda kullanımının zor olması vb.)
karşılaştıklarını belirtmişlerdir. Araştırmanın sonunda bu sorunların
giderilmesine yönelik önerilere yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.