Bu çalışmanın amacı, 4. Sınıf fen bilgisi dersi öğretim programında yer alan ‘İnsan ve Çevre Ünitesi’nde ters yüz edilmiş öğrenme modeli kullanılarak; bu modelin öğrencilerin kavramsal değişimlerine etkisini incelemektir. Öğrencilerin deneyimlediği ters yüz edilmiş öğrenme ortamına yönelik görüşlerini tespit etmek de çalışmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Tek gruplu ön test-son test deneysel desenine göre gerçekleştirilen çalışma Mersin il merkezinde yer alan bir devlet okulunda 4. Sınıf düzeyinde öğrenim gören 30 öğrenci ile yürütülmüştür. Kelime ilişkilendirme testi ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları veri toplama aracını oluşturmaktadır. Veri toplama araçları ters yüz edilmiş öğrenme modeli uygulanmadan önce ve uygulandıktan sonra kullanılmıştır. Ters yüz öğrenme modeli ile yürütülen araştırma sürecinde ev ve okul ortamına uygun etkinlikler tasarlanmıştır. Kelime ilişkilendirme testinden elde edilen veriler kesme noktası tekniği ile analiz edilirken görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, ters yüz edilmiş öğrenme modelinin ‘İnsan ve Çevre Ünitesi’nde kavramsal değişimi sağlamada etkili ve işlevsel bir öğrenme modeli olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciler ters yüz edilmiş öğrenme modeline ilişkin olumlu görüş beyan ederken ters yüz edilmiş öğrenmenin eğlenceli ve motive edici olduğunu ifade etmiştir. Bu noktadan hareketle öğrencilerin, ters yüz edilmiş öğrenme modeline ilişkin olumlu deneyimlere sahip olduğu sonucuna ulaşılabilir. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak ters yüz edilmiş öğrenme modeli uygulayıcılarına ve Millî Eğitim Bakanlığı’na yönelik önerilerde bulunulmuştur.
İlkokul öğrencileri Kavramsal değişim Ters yüz edilmiş öğrenme.
The purpose of this study is to examine the effect of the “Human and Environment” unit in the 4th grade science curriculum on conceptual change using the flipped learning model. Another aim of the study is to determine the views of the students on the flipped learning environment they experienced. The study, which was carried out according to case study, was conducted with 30 students studying at the 4th grade level in a public school located in the city center of Mersin. Word association test and semi-structured interview questions constitute the data collection tool. Data collection tools were used before and after the flipped learning model was implemented. In the research process conducted with the flipped learning model, activities suitable for home and school environments were designed. While the data obtained from the word association test were analyzed using the cut-off technique, the data obtained from the interviews were analyzed using content analysis. As a result of the research, it was determined that the flipped learning model was an effective and functional learning model in providing conceptual change in the "Human and Environment" unit. Students expressed positive views on the flipped learning model, stating that flipped learning was fun and motivating. From this point, it can be concluded that students have positive experiences with the flipped learning model. Based on the research results, recommendations were made to practitioners and the Ministry of National Education for the implementation of the flipped learning model.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 20 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.