Bu araştırmada, ilköğretim Türkçe dersinde bilişsel farkındalık okumastratejileri öğretiminin, öğrencilerin okuma stratejisi bilişsel farkındalık okumastratejileri kullanma düzeylerine, okuduğunu anlama başarısına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen modelikullanılmış, deney grubunda 7 hafta boyunca bilişsel farkındalık okuma stratejileri öğretimi yapılmıştır. Kontrol grubunda ise program materyallerinde tasarlanan öğretim uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ortaokulda öğrenim gören 43 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak Okuduğunu Anlama Testi, Sosyal Bilgiler Testi ve Okuma Stratejileri BilişselFarkındalık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları deney ve kontrol grubundaki öğrenciler arasında bilişsel farkındalık okuma stratejileri ve okuduğunu anlama başarıları arasında anlamlı farklılıklar olduğu ortaya koymuştur
Other ID | JA39UR95AJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 45 Issue: 206 |