Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi Türkçe öğretmenliği öğrencilerininyazma eğitimi dersi yetizleme çalışmaları çerçevesinde ortaya koydukları yazılı metinleri bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu amaçla, 2009-2010 öğretim yılında Türkçeöğretmenliği üçüncü sınıf yazma eğitimi dersinde öğrencilerden değişik zaman dilimlerinde üç ayrı konuda kompozisyon yazmaları istenmiştir. Daha sonra ortaya konulanmetinler incelenmiştir. Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliğiöğrencileri amaçlı - kümeleme örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Örneklemde yeralan öğrencilerin ortaya koydukları çalışmalar arasından her bir yazma çalışmasındanüç olmak üzere toplam 9 yetizleme çalışması incelenmek üzere random (seçkisiz, rastlantısal) yöntemiyle seçilmiştir. Ürünler betimleme (bağdaşıklık), çözümleme (tutarlılık)ve yorumlama (metinlerarasılık) bağlamında incelenmiştir. Araştırma sonucuna göreeğitim fakültesi Türkçe öğretmenliği öğrencilerinin yetizleme çalışmalarıyla ortaya koydukları ürünleri metinsellik ölçütleri ve metni oluşturan temel ögeler açısından yeterlioldukları sonucuna ulaşılmıştır
Other ID | JA45YR94SV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 43 Issue: 198 |