BibTex RIS Cite

ANLATILAN ÖYKÜLERE DAYALI OLARAK, DENETÇİLERİN DENETLENENLERLE YÜZ YÜZE İLETİŞİMLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLAR

Year 2012, Volume: 42 Issue: 195, 43 - 66, 01.07.2012

Abstract

Eğitim yönetiminin önemli işlevlerinden olan denetim, örgütsel amaç-
ların gerçekleşmesi yönünde, genel olarak insan kaynağını geliştirmeyi hedef
alır ve iletişim en etkili aracıdır. Denetimin etkililiğinden bahsedebilmek için,
etkili bir iletişimin varlığı kaçınılmazdır. Türkiye’de yapılan birtakım araştırma
sonuçları, etkili denetimin gerçekleşmesinde can alıcı öneme sahip olan iletişimde
birçok sorun yaşandığını, denetçi ve denetlenen arasındaki iletişimde
yeterince etkili olunamadığını göstermektedir.
Bu araştırmanın amacı, Elazığ ilinde görev yapmakta olan ilköğretim
denetçilerinin anlattıkları öykülere dayalı olarak, denetim sürecinde, denetçi ve
denetlenen arasındaki yüz yüze iletişimde yaşanan sorunlarını ortaya koymak
ve çağdaş denetim anlayışı çerçevesinde öneriler geliştirmektir.
Araştırmada, denetçilerden, denetim sürecinde yaşadıkları iletişim
sorunlarına ilişkin öyküler anlatmaları istenmiştir. Kaydedilen öyküler, metin
haline getirilerek, aralarında iletişimle doğrudan ilgili olmayanları elenmiş ve
sonuçta 20 öykü araştırma kapsamına alınmıştır. Öyküler, alan yazın bilgisi çerçevesinde
değerlendirilerek, her birinde belirlenen temalar kodlanmış ve iletişimde
sorun oluşturan hususlar tespit edilmiştir. Ulaşılan sonuçlar eşliğinde,
denetimde iletişim sorunlarını azaltabilmek yönünde öneriler geliştirilmiştir.

Year 2012, Volume: 42 Issue: 195, 43 - 66, 01.07.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA73ZK64AG
Journal Section Research Article
Authors

Fatma Özmen This is me

Tuncay Yavuz Özdemir This is me

Publication Date July 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 195

Cite

APA Özmen, F., & Özdemir, T. Y. (2012). ANLATILAN ÖYKÜLERE DAYALI OLARAK, DENETÇİLERİN DENETLENENLERLE YÜZ YÜZE İLETİŞİMLERİNDE YAŞADIKLARI SORUNLAR. Milli Eğitim Dergisi, 42(195), 43-66.