BibTex RIS Cite

CLASSIFICATION OF VISUAL ARTS LESSON RETRIEV ALS ACCORDING TO GRADES OF COGNITIVE-AFFECTIVE-PSYCHOMOTOR AREA SKILLS

Year 2011, Volume: 41 Issue: 190, 122 - 144, 01.05.2011

Abstract

Elementary School Visual Arts Lesson (1-8 Classes) Instruction
Schedule is the program of a compulsory course that takes place in elementary
curriculum for 7-15 age group and adolescents who are having training in that
level in order to have education in the area of art and to improve their artistic
sensitivity and creativeness.
Because the field of visual arts is a comprehensive arts field that involves
lots of disciplines and that is wide spreaded, instruction program of the lesson
should also be inclusive. Schedule of the lesson is configured by taking
constitutive approach as a base. According to this three basic instruction field
has been determined that will cover a wide area. If we take into consideration
that in all elementary schools this instruction schedule has been applied since
2007-2008 in a period of three years, necessity for the evaluation of the program
shall be clearer.
Purpose of this study is to evaluate and discuss 1st-8th class information
retrievals in tables of specifications of newly constituted instruction program
according to levels of cognitive, affective and psychomotor skills

GÖRSEL SANATLAR DERSİ KAZANIMLARININ BİLİŞSEL-DUYUŞSAL-PSİKOMOTOR ALAN BECERİLERİNİN AŞAMALARINA GÖRE SINIFLANDIRILMASI

Year 2011, Volume: 41 Issue: 190, 122 - 144, 01.05.2011

Abstract

İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı, bu
kademede öğrenim görmekte olan 7-15 yaş grubu çocuk ve ergenlerinin sanat
alanında kapsamlı bir eğitim ve öğretim görmeleri, sanatsal duyarlılıklarını ve
yaratıcılıklarını geliştirmeleri için ilköğretim müfredatına yerleştirilmiş zorunlu
bir dersin programıdır.
Görsel sanatlar alanının geniş bir tabana yayılan ve pek çok disiplini
bünyesinde toplayan kapsamlı bir sanat alanı olması sebebiyle, dersin öğretim
programının da kapsamlı olması zorunluluğu doğmaktadır. Ders programı
yapılandırmacı yaklaşım esas alınarak temellendirilmiştir. Buna göre geniş bir
sahayı kapsayacak üç temel öğrenme alanı belirlenmiştir. Öğretim programının
2007-2008 eğitim-öğretim yılından bu yana üç yıllık bir süreçte tüm ilköğretim
okullarında uygulandığı dikkate alınırsa programın değerlendirilmesine olan
gereksinim daha net bir şekilde ortaya çıkar.
Bu çalışmada hedeflenen, henüz yeni yapılandırılmış olan öğretim
programının 1-8. sınıf kazanımlarını ait oldukları bilişsel, duyuşsal ve psikomotor
becerilerin aşamalarına göre belirtke tablolarında işlemek ve değerlendirmektir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA77AE67AP
Journal Section Research Article
Authors

Eylem Tataroğlu This is me

Publication Date May 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 41 Issue: 190

Cite

APA Tataroğlu, E. (2011). GÖRSEL SANATLAR DERSİ KAZANIMLARININ BİLİŞSEL-DUYUŞSAL-PSİKOMOTOR ALAN BECERİLERİNİN AŞAMALARINA GÖRE SINIFLANDIRILMASI. Milli Eğitim Dergisi, 41(190), 122-144.