Araştırmalar, erken çocukluk eğitiminin bilişsel, sosyal ve duyuşsalözellikleri geliştirme bakımından son derece önemli olduğunu göstermektedir.İnsan karakterinin büyük bölümünün 6-7 yaş civarında oluştuğu düşünüldüğünde bu eğitimin önemi daha da artmaktadır. Bu araştırma, meslekte görevyapan okul öncesi öğretmenlerinin ve son sınıf öğretmen adaylarının duygusalzekaları ile okul öncesi öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının arasındakiilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Erzurum il merkezindekiresmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 90 okulöncesi öğretmeni ve Atatürk Üniversitesi K.K.E.F Okul Öncesi ÖğretmenliğiAnabilim Dalı’nda eğitim gören 80 son sınıf öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adayları hakkındabazı bilgileri elde etmek amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, okul öncesi öğretmenleri ile öğretmen adaylarının duygusal zeka yetenekleri, okul öncesi öğretmenlik mesleği tutumlarını tespit etmek amacıyla “Bar-On Duygusal Zeka Ölçeği”,“Okul Öncesi Öğretmenlik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucundaokul öncesi öğretmenleri ile öğretmen adaylarının duygusal zeka alt boyutlarıarasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenleri ileöğretmen adaylarının duygusal zekaları ve okul öncesi öğretmenlik mesleğineilişkin tutumları arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur
Other ID | JA47TY95VH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 40 Issue: 187 |