BibTex RIS Cite

KULLANIMININ SORU SORMA BECERİLERİNE ETKİSİ

Year 2010, Volume: 40 Issue: 187, 328 - 349, 01.07.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, bir öğretim materyali olarak soruların slaytlarda ve öğretim sürecinde kullanılmasının, öğrencilerin soru sorma becerileri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi toplam 75 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma nitelbir çalışmadır. I.deney grubunda ana ve alt konu başlıkları yalnızca soru cümleleri şeklinde yapılandırılmış power-point sunusu; 2.deney grubunda ise düzcümleler şeklinde yapılandırılmış power-point sunusu ile anlatım yöntemi vesoru-cevap tekniği kullanılarak uygulama yapılmıştır. Kontrol grubunda isegeleneksel öğretim uygulanmıştır. Uygulama sonunda öğrencilerin hazırladıkları sorular, analiz edilmiştir. Öğretim materyallerinde soruların kullanılmasının ve öğretim sürecinde sorulardan yararlanılmasının, öğrencilerin niteliklisorular sorabilme yeterlilikleri üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Öğretim materyallerinde soruların mesaj tasarım aracı olarak benimsenmesiönerilebilir

Year 2010, Volume: 40 Issue: 187, 328 - 349, 01.07.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA78CH62FE
Journal Section Research Article
Authors

Özgen Korkmaz This is me

Rüştü Yeşil This is me

Publication Date July 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 187

Cite

APA Korkmaz, Ö., & Yeşil, R. (2010). KULLANIMININ SORU SORMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(187), 328-349.