BibTex RIS Cite

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 72 - 84, 01.05.2010

Abstract

Öğretmenler, bir yandan bilgi, beceri ve tutumları ile eğitim sürecinekalite kazandırırken diğer yandan uyguladığı yöntem, teknik ve stratejilerle eğitim programında yer alan davranışları öğrencilere kazandırmakla yükümlüdür.Bu yükümlülük öğrencilerin niteliklerinin artmasını sağlamaktadır. Öğretmenliğin bu zor mesleki gerekliliklerinin yanı sıra hitap ettikleri kitlenin bir takımfarklı özelliklere sahip olması da durumu güçleştiren özelliklerdendir. Üstünyetenekli çocuklar, potansiyel açıdan diğer sınıf arkadaşlarından öğrenme hızıderinliği ve sahip oldukları ilgiler bakımından farklıdırlar. Bu durum, öğretmenlerin bir takım farklı özelliklere ve yeterliklere sahip olmalarını gerektirir.Ülkemizde 2006 yılında Milli Eğitim Bakanlığı’nın Temel Eğitime DestekProjesinin bileşenlerden biri olan “Öğretmen Eğitimi” başlığı altında öğretmenlik mesleğinin genel yeterlikleri “Kişisel ve Mesleki Değerler, Öğrenciyi Tanıma,Öğretme ve Öğrenme Süreci, İzleme ve Değerlendirme, Okul, Aile ve Toplum İlişkileri,Program ve İçerik Bilgisi” olarak belirlenmiştir. Bu noktadan hareketle üstün yetenekli çocuklara eğitim verecek öğretmenlerin sahip olması gereken yeterliklerve özellikler bu esaslar dikkate alınarak oluşturulmuştur

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 72 - 84, 01.05.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA86DB33AZ
Journal Section Research Article
Authors

H Elif Dağlıoğlu This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 186

Cite

APA Dağlıoğlu, H. E. (2010). ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 72-84.