Year 2010, Volume 40 , Issue 186, Pages 72 - 84 2010-05-01

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ

H Elif DAĞLIOĞLU [1]


Öğretmenler, bir yandan bilgi, beceri ve tutumları ile eğitim sürecinekalite kazandırırken diğer yandan uyguladığı yöntem, teknik ve stratejilerle eğitim programında yer alan davranışları öğrencilere kazandırmakla yükümlüdür.Bu yükümlülük öğrencilerin niteliklerinin artmasını sağlamaktadır. Öğretmenliğin bu zor mesleki gerekliliklerinin yanı sıra hitap ettikleri kitlenin bir takımfarklı özelliklere sahip olması da durumu güçleştiren özelliklerdendir. Üstünyetenekli çocuklar, potansiyel açıdan diğer sınıf arkadaşlarından öğrenme hızıderinliği ve sahip oldukları ilgiler bakımından farklıdırlar. Bu durum, öğretmenlerin bir takım farklı özelliklere ve yeterliklere sahip olmalarını gerektirir.Ülkemizde 2006 yılında Milli Eğitim Bakanlığı’nın Temel Eğitime DestekProjesinin bileşenlerden biri olan “Öğretmen Eğitimi” başlığı altında öğretmenlik mesleğinin genel yeterlikleri “Kişisel ve Mesleki Değerler, Öğrenciyi Tanıma,Öğretme ve Öğrenme Süreci, İzleme ve Değerlendirme, Okul, Aile ve Toplum İlişkileri,Program ve İçerik Bilgisi” olarak belirlenmiştir. Bu noktadan hareketle üstün yetenekli çocuklara eğitim verecek öğretmenlerin sahip olması gereken yeterliklerve özellikler bu esaslar dikkate alınarak oluşturulmuştur
Üstün yeteneklilik, öğretmenlik, öğretmen nitelikleri, öğretmen yeterlikleri
Other ID JA86DB33AZ
Journal Section Research Article
Authors

Author: H Elif DAĞLIOĞLU

Dates

Publication Date : May 1, 2010

Bibtex @ { milliegitim407059, journal = {Milli Eğitim Dergisi}, issn = {1302-5600}, address = {}, publisher = {Milli Eğitim Bakanlığı}, year = {2010}, volume = {40}, pages = {72 - 84}, doi = {}, title = {ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ}, key = {cite}, author = {Dağlıoğlu, H Elif} }
APA Dağlıoğlu, H . (2010). ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ . Milli Eğitim Dergisi , 40 (186) , 72-84 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/milliegitim/issue/36198/407059
MLA Dağlıoğlu, H . "ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ" . Milli Eğitim Dergisi 40 (2010 ): 72-84 <https://dergipark.org.tr/en/pub/milliegitim/issue/36198/407059>
Chicago Dağlıoğlu, H . "ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ". Milli Eğitim Dergisi 40 (2010 ): 72-84
RIS TY - JOUR T1 - ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ AU - H Elif Dağlıoğlu Y1 - 2010 PY - 2010 N1 - DO - T2 - Milli Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 72 EP - 84 VL - 40 IS - 186 SN - 1302-5600- M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Milli Eğitim Dergisi ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ %A H Elif Dağlıoğlu %T ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ %D 2010 %J Milli Eğitim Dergisi %P 1302-5600- %V 40 %N 186 %R %U
ISNAD Dağlıoğlu, H Elif . "ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ". Milli Eğitim Dergisi 40 / 186 (May 2010): 72-84 .
AMA Dağlıoğlu H . ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ. Millî Eğitim. 2010; 40(186): 72-84.
Vancouver Dağlıoğlu H . ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ VE ÖZELLİKLERİ. Milli Eğitim Dergisi. 2010; 40(186): 72-84.