Bu çalışma 2007-2008 eğitim öğretim yılında Adıyaman ÜniversitesiEğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim dalında 3 ve 4. sınıflardan 71 öğretmen adayının kavram öğretimi ve “laiklik” kavramını nasıl öğretebilecekleri konusunda düşünceleri ve görüşlerini almak için yapıldı. Öğretmenadaylarına açık uçlu sorular soruldu, öğrenciler sorular ile ilgili görüş ve önerilerini yazdılar. Yazılan görüş ve öneriler frekanslara ayrıldı, birbirine yakın ifadeler aynı frekansta yer aldı. Araştırmada elde edilen bazı sonuçlar şunlardır:Bu çalışmaya katılan öğretmen adayları kavram öğretimi ile ilgili olarak; kavramların konu ile ilişkilendirilerek işlenmesini, kavramları işlerken farklı yöntem ve tekniklerden yararlanılmasını, bilinenden bilinmeyene, somuttan soyuta, basitten karmaşığa, özelden genele gidecek şekilde öğretilmesini ve kavramharitalarından yararlanılmasını istemektedir. Öğretmen adayları laiklik kavramını en fazla drama yöntemini kullanarak öğretmek istediklerini belirtmişlerdir. Daha sonra görsel materyaller kullanma, kavram haritası oluşturma ve laiklikle, dine dayalı yönetimler arasındaki farkı gösteren tablolar hazırlama isteğinde olduklarını belirtmişlerdir. Bu çalışma öğretmen adaylarının kavramöğretimi ve “laiklik” kavramının öğretimi ile ilgili görüşleri öğrenmek bakımından önemlidir
Other ID | JA68SD64AB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 40 Issue: 185 |