Abstract
Bu araştırmanın amacı; ilkokulda kılavuz kitapların gerekliliğine ilişkin
sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı
araştırmanın örneklemini 5 farklı ilde görev yapmakta olan ve amaçlı
örnekleme yöntemiyle seçilen 89 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama
aracı olarak açık uçlu anket kullanılmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin
ilkokulda kılavuz kitapları kullanma durumları ve kılavuz kitaplara eklemek
ya da çıkarmak istedikleri bölümler, kılavuz kitapların gerekliliği ve hangi derslerde
kılavuz kitapları daha çok kullandıkları, kılavuz kitapların yapılandırmacı
yaklaşıma uygunluğu, psikomotor becerileri destekleme yeterlilikleri, çoklu
zeka kuramına göre zeka alanlarını ne kadar destekledikleri hakkındaki görüşleri
belirlenmeye çalışılmıştır. Betimsel analiz ile analiz edilen veriler frekans ve
yüzde ile tablolarda gösterilmiştir. Çalışma sonunda, sınıf öğretmenleri, kılavuz
kitapların öğretmene rehberlik etmesi nedeniyle gerekli olduğunu ve kılavuz
kitapların daha fazla etkinliğe ihtiyacı olduğunu belirtmişlerdir. Bunun yanında
sınıf öğretmenleri kılavuz kitapların öğrenci seviyesine uygun olmadığı için
kullanmadıklarını ve kılavuz kitaplara en çok Türkçe dersinde ihtiyaç duyduklarını
ifade etmişlerdir. Bunlara ek olarak sınıf öğretmenleri, kılavuz kitapların
yapılandırmacı yaklaşıma uygun olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca sınıf öğretmenleri,
kılavuz kitaplardaki etkinliklerin psikomotor becerileri kazandırdığını
ve içindeki etkinliklerin çoklu zeka kuramının tüm zeka alanlarını desteklediğini
ifade etmişlerdir. Öğrenci seviyesine uygun, bol etkinlik içeren kılavuz kitapların
sınıf öğretmenlerine dağıtılması gerekmektedir.