Abstract
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita ve yön
kavramları ile ilgili kavram anlama düzeylerini ve kavram yanılgılarını tespit etmektir.
Bu araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılının güz döneminde öğrenim
gören, 65’i kız ve 37’si erkek olmak üzere toplam 102 sosyal bilgiler öğretmen
adayı ile yürütülmüştür. Çalışma nitel araştırma yaklaşımına göre tasarlanmıştır.
Verilerin elde edilmesinde araştırmacılar tarafından geliştirilen ve açık uçlu sorulardan
oluşan yarı yapılandırılmış formlar kullanılmıştır. Verilerin analizinde
ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre,
katılımcıların kavram anlama düzeylerinin zayıf olduğu, bazı kavramları tanımlama
ve açıklamada zorluklar yaşadıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte araştırmada
yer alan tüm kavramlara yönelik 1. sınıf öğrencilerinin anlama düzeyleri
diğer sınıflara oranla daha düşük olduğu, 2. sınıfların ise diğer sınıf düzeylerine
göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırma sonunda öğrencilerin
kavram anlama ve kavram yanılgılarına yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.