Öz: Bu çalışmada ilkokul 3. sınıf hayat bilgisi derslerinde öğrencilerin sınıf ortamında
oluşturdukları ürünlerin özelliklerinin çeşitli açılardan incelenmesi ve bu konuya yönelik öğrenci
görüşlerinin alınması temel amacı oluşturmaktadır. Bu amaçla nitel araştırma özelliği taşıyan bu
çalışmada, Türkiye’nin İstanbul ilin- deki bir devlet okulundan seçilen bir 3. sınıf öğretmeninin
işlediği hayat bilgisi derslerinden dört ders saati gözlemlenmiştir. Bu derslerde toplam 32
öğrencinin ortaya koyduğu ürünlerin farklı açılardan incelemesi yapılmıştır. Derslerin iş-
lenmesinden sonra öğrencilerin sınıf ortamında ortaya koydukları ürünler doküman analizi
yöntemiyle incelenmiştir. Elde edilen tüm veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.
Gözlemlerden ve doküman analizinden elde edilen bulgulara göre, Trafik Kuralları konusunda
öğrencilerin ortaya koydukları ürünlerden en fazla olanın slogan çalışması olduğu, Liderlik
Özellikleri konusunda karşılaştırma tablosu yapma, Hayır Diyebiliyorum konusunda şiir yazma ve
akrostiş çalışması yapma ve İyilik Yapalım konusunda ise mektup yazma olduğu tespit edilmiştir.
Doküman inceleme sonucunda öğrenci ürünlerinin istendik özellikleri taşıdığı belirlenmiştir. Gözlem
sonuçlarına göre elde edilen verilerin ürünlere ve öğrenci davranışlarına yönelik olduğu tespit
edilmiştir. Ürünleri istenen sürede tamamlayan öğrenci sayısının, ürünleri tamamlayamayıp yarım
bırakan öğrencilere göre daha çok olduğu belirlenmiştir. Yapılan görüşmeler sonucu öğrencilerin
hayat bilgisi derslerinde birbirinden farklı ürünler ortaya koy- maktan mutlu oldukları,
kendilerini iyi hissettikleri ve derse katılım konusunda istekli oldukları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 TEMEL EĞİTİM |