Sık iş
değiştirme, Ghiselli’nin daha iyi bir alternatif iş teklifi yapılıp
yapılmadığına bakmaksızın, bir işten diğerine geçmek için doğal bir iç güdüye
sahip olduğu düşünülen işgörenlerin, ortada mantıklı bir sebep olmaksızın, sırf
eğlenceli olduğu düşüncesiyle iş değiştirmesi olarak tanımlanmaktadır. Araştırmada, sık iş değiştirSık iş
değiştirme, Ghiselli’nin daha iyi bir alternatif iş teklifi yapılıp
yapılmadığına bakmaksızın, bir işten diğerine geçmek için doğal bir iç güdüye
sahip olduğu düşünülen işgörenlerin, ortada mantıklı bir sebep olmaksızın, sırf
eğlenceli olduğu düşüncesiyle iş değiştirmesi olarak tanımlanmaktadır. Araştırmada, sık iş değiştirme ve alternatif
iş bulabilme algısının işgörenlerin işten ayrılma eğilimleri ile ilişkisi
incelenmiştir. Örneklem olarak Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’te faaliyet
gösteren yiyecek içecek işletmeleri seçilmiştir. Verilere faktör analizi,
korelasyon analizi ve regresyon analizi yapılmıştır. Analizlerin sonucunda, sık
iş değiştirme algısı ile işten ayrılma eğilimi arasında pozitif yönde anlamlı
ve alternatif iş bulabilme algısı ile işten ayrılma eğilimi arasında pozitif
yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.me ve alternatif
iş bulabilme algısının işgörenlerin işten ayrılma eğilimleri ile ilişkisi
incelenmiştir. Örneklem olarak Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’te faaliyet
gösteren yiyecek içecek işletmeleri seçilmiştir. Verilere faktör analizi,
korelasyon analizi ve regresyon analizi yapılmıştır. Analizlerin sonucunda, sık
iş değiştirme algısı ile işten ayrılma eğilimi arasında pozitif yönde anlamlı
ve alternatif iş bulabilme algısı ile işten ayrılma eğilimi arasında pozitif
yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Job hopping is defined as the change of job with the idea that employees, who are thought to have a natural instinct to move from one job to the next, regardless of whether or not is offered a better alternative job, is just because it is fun. In this study, the relationship between job hopping and perceived alternative employment opportunities are examined. Food and beverage outlets operating in Bishkek, the capital of Kyrgyzstan, were selected as a sample. Factor analysis, correlation analysis and regression analysis were conducted. As a result of the analysis, a positive and significant relationship was found between job hopping and turnover intention and between perceived alternative employment opportunities and turnover intentions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Submission Date | April 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)