Bu araştırmanın amacı; Hatay İli Antakya İlçesi’nde bulunan ilkokul ve ortaokul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarını ne düzeyde gerçekleştirdiklerini, öğretmen görüşleri açısından belirlemektir. Araştırmanın veri toplama aracı olarak Şişman’ın (2004) okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolleri ile ilgili yaptığı araştırmada kullandığı anket formu kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS paket programı ile çözümlenmiştir. Verilerle ilgili elli davranışa ilişkin öğretmen algılamaları, Yüzde, frekans ve aritmetik ortalamaların okullar genelinde ortalama değerleri bulunarak tablolar hazırlanmıştır. Bulgular bu doğrultuda yorumlanmıştır. Araştırmadan sonucundaki bulgulara göre okul yöneticilerinin öğretim liderliği davranışlarını gerçekleştirme düzeyleri ortalamanın üzerindedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 7 |