Kuantum öğrenme modeli, farklı yaş grubundaki bireyler için etkililiği kanıtlanmış öğretim yöntem ve tekniklerini bir araya getirerek onlara hızlı bir şekilde ve zevkle akademik ve yaşam boyu öğrenme becerileri kazandırdığı iddia edilen bir modeldir. Alan yazın incelendiğinde kuantum öğrenme modelinin akademik başarıyı arttırdığını belirten çalışmalar olduğu gibi akademik başarı üzerinde herhangi bir etkisi olmadığını ortaya koyan çalışmalarda vardır. Bu nedenle bu çalışmanın amacı kuantum öğrenme modelinin akademik başarıya etkisini inceleyen deneysel çalışmaların meta analizini yaparak genel etki büyüklünü hesaplamak ve bu etki büyüklüğünün çeşitli değişkenlere göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Bu araştırmada meta analitik tarama yöntemi kullanılmıştır. 2004-2014 yılları arasında kuantum öğretim modelinin akademik başarıya etkisini inceleyen kodlama ölçütlerine uygun 13 çalışma (15 karşılaştırma) belirlenmiştir. Yapılan meta analiz sonucunda kuantum öğrenme modeline göre düzenlenen eğitim ortamlarının akademik başarı üzerinde pozitif, küçük aralıkta bir etki büyüklüğüne sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu etki büyüklüğünün çalışmanın desen türüne göre zayıf deneysel desen lehine ve çalışmanın türüne göre makale lehine anlamlı farklılık gösterdiği; ancak çalışmanın yürütüldüğü yere, ders türüne ve öğretim kademesine göre anlamlı fark göstermediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Kuantum Öğrenme, Kuantum Öğretim, Akademik Başarı.
Quantum learning model is the one claimed to help gain academic and lifelong learning skills in a swift and amusing way via combining teaching methods and techniques, the effectiveness of which was validated for the learners in different age groups. In the literature, while there are studies highlighting the effectiveness of quantum learning model on academic achievement, there are also studies supporting quite the opposite. Therefore, the aim of this research was to conduct the meta-analysis of the experimental studies focusing on the effect of quantum learning model on academic achievement, to calculate the common effect size and to determine whether there were any significant differences according to some variables. In this study, meta-analytic survey method was used. 13 studies (15 comparisons) investigating the effect of quantum learning model on academic achievement between the years 2004-2014 and suitable for the coding criteria were identified. The results showed that quantum learning environment has a positive and small effect size on academic achievement. This effect size showed a signigicant difference on behalf of weak experimental design and articles, yet no significant difference on behalf of the place where the study was conducted, type of class, and teaching grade.
Key Words: Quantum Learnıng, Quantum Teaching, Academic Achievement.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 12 Issue: 32 |
.