Çalışmanın amacı, meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin yaşam becerilerinin incelenmesidir. Araştırmada yaşam becerileri ölçeğinin demografik değişkenlere göre ve ölçeğin alt boyutlarına göre nasıl bir ilişki gösterdiği incelenmiştir. Bu araştırmada nicel Araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Gaziantep’te öğrenim gören mesleki ve teknik lisesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı resmi mesleki ve teknik anadolu liseselerinde öğrenim gören 737 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada şehrin farklı semtlerinden küme örnekleme yöntemi ile seçilen üç farklı mesleki - teknik lise belirlenmiş, bu liselerde okuyan öğrenciler örneklem grubuna dahil edilmiştir. Böylece araştırmanın örneklemini veri toplama aracını gönüllü bir şekilde doldurmayı kabul eden toplam 737 mesleki-teknik lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanmasında “Yaşam Becerileri Ölçeği” ile araştırmacı tarafından hazırlanan “Demografik Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle betimsel İstatistikler incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkenleri ile bağımsız değişkenleri arasındaki ilişkiler bağımsız örneklemler t-testi, korelasyon analizi ve ANOVA teknikleri ile analiz edilmiştir. İstatiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre stresle başa çıkmada erkeklerin, eleştirel düşünmede ise kızların yaşam becerisinin anlamlı derecede daha yüksek olduğu bulunmuştur. Genel olarak üst sınıflardaki öğrencilerin yaşam becerisinin alt sınıflara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Administration, Supervision, Planning and Economics (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | April 2, 2024 |
Acceptance Date | April 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 1 Issue: 1 |