Bu araştırma Türkiye’de matematik eğitiminde öz düzenleme becerilerinin gelişimine yönelik yapılan araştırmaların tematik analiz yöntemi ile incelenmesini amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi (YÖK), TR Dizin ve Dergipark veri tabanlarında yer alan erişime açık 57 lisansüstü tez ve 23 makale araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Dahil edilen bu çalışmalar türüne, yayın yıllarına, çalışma gruplarına, veri toplama araçlarına, veri analiz yöntemlerine ve ana konularına göre detaylı bir şekilde incelenmiş olup tablo ve grafik yardımıyla görselleştirilmiştir. Sonuçlar değerlendirildiğinde Türkiye’de matematik eğitiminde öz düzenleme becerilerini konu alan en çok çalışmanın 2023 yılı içerisinde yapıldığı ve çalışma gruplarında ağırlıklı olarak ortaokul öğrencilerinin tercih edildiği görülmüştür. Öz düzenleme becerisi ve akademik başarı üzerine yapılan çalışmaların yoğunlukta olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yeni yüzyıl yetkinlikleri ile birlikte bireyin kendi öğrenmeleri üzerindeki etkisinin artması, öz düzenleme becerisi üzerine yapılan çalışmaların artışta olması üzerinde etkili olmuştur. Bu araştırma ile birlikte ele alınan değişkenlerin ayrıntılı olarak incelenmesi ve analiz edilmesinin matematik eğitimi ve öz düzenleme becerilerinin gelişimi üzerine yapılacak yeni çalışmalara yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
This research aims to examine the research conducted on the development of self-regulation skills in mathematics education in Turkey using the thematic analysis method. For this purpose, document analysis, one of the qualitative research methods, was used. 57 accessible postgraduate theses and 23 articles in the National Thesis Center of the Council of Higher Education (YÖK), TR Dizin and Dergipark databases were includes in the scope of the research. These included studied were examined in detail according to their type, publication years, study groups, data collection tools, data analysis methods and main subjects and were visialized with the help of tables and graphics. When the results were evaluated, it was seen that the most studies on self-regulation skills in mathematics education in Turkey were conducted in 2023 and secondary school students were mainly preferred in the study groups. It has been concluded that studied on self-regulation skills and academic success are intense. With the new century competencies, the increasing impact of the individual on their own learning has had an impact on the increase in studied on self-regulation skills. It is though that detailed examination and analysis of the variables discussed in this research will quide new studied on mathematics education and the development of self-regulation skills.
| Primary Language | Turkish | 
|---|---|
| Subjects | Other Fields of Education (Other) | 
| Journal Section | Articles | 
| Authors | |
| Early Pub Date | June 26, 2025 | 
| Publication Date | June 30, 2025 | 
| Submission Date | March 13, 2024 | 
| Acceptance Date | March 25, 2025 | 
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 1 |