Araştırma sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu (SHMYO) öğrencilerinin problem çözme becerilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Analitik-kesitsel tipteki araştırma bir devlet üniversitesinin SHMYO öğrencileri (n=210) ile yapılmıştır. Veriler “Öğrenci Tanıtım Formu” ve “Problem Çözme Envanteri (PÇE)” ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis-H testi uygulanmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Öğrencilerin %80’i yaşlı bakımı programında, %51.4’ü 1. sınıf ve %65.7’si kız öğrencidir. Öğrencilerin PÇE toplam puanı 92.55±14.23’tür. Öğrencilerin cinsiyeti, okumakta olduğu program, sınıf düzeyi, medeni durumu, sosyo-ekonomik durumu ve mezun olduğu liseye göre PÇE toplam puan sıra ortalamaları arasında istatistiksel anlamlı fark saptanmamıştır (p>0.05). Öğrencilerin sınıf düzeyi ve sosyo-ekonomik durumuna göre PÇE’nin aceleci yaklaşım alt boyut puan sıra ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin problem çözme becerilerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Personality Psychology (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | October 28, 2024 |
Publication Date | October 28, 2024 |
Submission Date | March 28, 2024 |
Acceptance Date | August 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |