Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 19 - 39, 01.02.2010

Abstract

MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 19 - 39, 01.02.2010

Abstract

Bu çalışmada, Probleme Dayalı Öğrenme yönteminin temel eğitim gerecini oluşturan bir senaryoya dayalı olarak Probleme Dayalı Öğrenme süreci irdelenmiştir. Çalışmada kullanılan senaryolar Matematik dersi “Permütasyon” konusu ile ilgilidir. Hazırlanan senaryo 3 oturum halinde sunulmuştur. Senaryo sunumlarından sonra öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşılması amaçlanmıştır. Süreç sonunda öğrencilere, öğrencilerin eğitim yönlendiricisini değerlendirmesini sağlayan bir ölçme aracı verilmiştir. Ayrıca eğitim yönlendiricisinin öğrencileri değerlendirmelerini sağlayan ölçme aracı da kullanılmıştır. Sözlü iletişim ile öğrencilerin Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımı ile ilgili görüşleri alınmıştır. Çalışmanın sonunda gözlem sonuçları da değerlendirildiğinde öğrencilerin motivasyonlarının yükseldiği, süreci ilgi ile izledikleri ve öğrenme hedeflerine ulaştıkları görülmüştür. Verilen 8 sorudan oluşan küçük bir test ile başarıları izlenmiştir. Öğrencilerin sınıf içi başarılarının %80 civarında olduğu saptanmıştır. Çalışmanın sonunda senaryo ile matematik öğretiminin öğrenciler üzerinde olumlu etki bıraktığı gözlenmiştir.  

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Esen Ersoy This is me

Oya Uysal Kog This is me

Publication Date February 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Ersoy, E., & Kog, O. . U. (2010). MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME. Education Sciences, 5(1), 19-39.
AMA Ersoy E, Kog OU. MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME. NWSA. February 2010;5(1):19-39.
Chicago Ersoy, Esen, and Oya Uysal Kog. “MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME”. Education Sciences 5, no. 1 (February 2010): 19-39.
EndNote Ersoy E, Kog OU (February 1, 2010) MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME. Education Sciences 5 1 19–39.
IEEE E. Ersoy and O. . U. Kog, “MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME”, NWSA, vol. 5, no. 1, pp. 19–39, 2010.
ISNAD Ersoy, Esen - Kog, Oya Uysal. “MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME”. Education Sciences 5/1 (February 2010), 19-39.
JAMA Ersoy E, Kog OU. MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME. NWSA. 2010;5:19–39.
MLA Ersoy, Esen and Oya Uysal Kog. “MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME”. Education Sciences, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 19-39.
Vancouver Ersoy E, Kog OU. MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME. NWSA. 2010;5(1):19-3.