Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 19 - 39, 01.02.2010

Öz

MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1, 19 - 39, 01.02.2010

Öz

Bu çalışmada, Probleme Dayalı Öğrenme yönteminin temel eğitim gerecini oluşturan bir senaryoya dayalı olarak Probleme Dayalı Öğrenme süreci irdelenmiştir. Çalışmada kullanılan senaryolar Matematik dersi “Permütasyon” konusu ile ilgilidir. Hazırlanan senaryo 3 oturum halinde sunulmuştur. Senaryo sunumlarından sonra öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşılması amaçlanmıştır. Süreç sonunda öğrencilere, öğrencilerin eğitim yönlendiricisini değerlendirmesini sağlayan bir ölçme aracı verilmiştir. Ayrıca eğitim yönlendiricisinin öğrencileri değerlendirmelerini sağlayan ölçme aracı da kullanılmıştır. Sözlü iletişim ile öğrencilerin Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımı ile ilgili görüşleri alınmıştır. Çalışmanın sonunda gözlem sonuçları da değerlendirildiğinde öğrencilerin motivasyonlarının yükseldiği, süreci ilgi ile izledikleri ve öğrenme hedeflerine ulaştıkları görülmüştür. Verilen 8 sorudan oluşan küçük bir test ile başarıları izlenmiştir. Öğrencilerin sınıf içi başarılarının %80 civarında olduğu saptanmıştır. Çalışmanın sonunda senaryo ile matematik öğretiminin öğrenciler üzerinde olumlu etki bıraktığı gözlenmiştir.  

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Esen Ersoy Bu kişi benim

Oya Uysal Kog Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ersoy, E., & Kog, O. U. (2010). MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME. Education Sciences, 5(1), 19-39.
AMA Ersoy E, Kog O U. MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME. Education Sciences. Şubat 2010;5(1):19-39.
Chicago Ersoy, Esen, ve Oya Uysal Kog. “MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME”. Education Sciences 5, sy. 1 (Şubat 2010): 19-39.
EndNote Ersoy E, Kog O U (01 Şubat 2010) MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME. Education Sciences 5 1 19–39.
IEEE E. Ersoy ve O. U. Kog, “MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME”, Education Sciences, c. 5, sy. 1, ss. 19–39, 2010.
ISNAD Ersoy, Esen - Kog, Oya Uysal. “MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME”. Education Sciences 5/1 (Şubat2010), 19-39.
JAMA Ersoy E, Kog O U. MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME. Education Sciences. 2010;5:19–39.
MLA Ersoy, Esen ve Oya Uysal Kog. “MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME”. Education Sciences, c. 5, sy. 1, 2010, ss. 19-39.
Vancouver Ersoy E, Kog O U. MATEMATİK DERSİNDE BAŞARIYA GİDEN YOLDA PROBLEME DAYALI ÖĞRENME. Education Sciences. 2010;5(1):19-3.