Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 290 - 313, 01.02.2010

Abstract

İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 290 - 313, 01.02.2010

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretim öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Sosyal statü, mesleki formasyon, öğretmen yeterlilikleri ve genel meslek algılarının ise öğretmenlerin bulundukları kademeye göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin görev yaptıkları okul türüne göre alan bilgisi, mesleki formasyon ve genel meslek algılarının p<.01 düzeyinde anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin sosyal statü, etik değerler ve öğretmen yeterliliklerine ilişkin algılarının ise görev yaptıkları okul türüne göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>.05). Ayrıca araştırma sonuçları öğretmenlerin yaşları, branşları, mesleki kıdemleri ve en son mezun oldukları okula göre öğretmenlik mesleğine ilişkin algıları arasında p.01 düzeyinde anlamlı bir farklılık olduğunu ortaya koymuştur. Görüşme sonuçları da elde edilen nicel sonuçları desteklemektedir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Lütfi Üredi This is me

Publication Date February 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Üredi, L. (2010). İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(1), 290-313.
AMA Üredi L. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences. February 2010;5(1):290-313.
Chicago Üredi, Lütfi. “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, no. 1 (February 2010): 290-313.
EndNote Üredi L (February 1, 2010) İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences 5 1 290–313.
IEEE L. Üredi, “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 1, pp. 290–313, 2010.
ISNAD Üredi, Lütfi. “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/1 (February 2010), 290-313.
JAMA Üredi L. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2010;5:290–313.
MLA Üredi, Lütfi. “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 290-13.
Vancouver Üredi L. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2010;5(1):290-313.