The purpose of this study is to investigate the effects of science education based on analogies, concept cartoons and predict-observe-explain techniques on learning outcomes. In this quasi experimental study, quantitative data is analyzed by using SPSS 11,00. Standard deviations and means were calculated, anova for repeated measures were performed. The analyses revealed that there is a significant difference between experimental and control groups' achievement tests(F=32.96; p
Bu araştırmada Analojiler, kavram karikatürleri ve tahmin-gözlem-açıklama teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitiminin öğrenme ürünlerine (fen ve teknoloji başarısı ve fen ve teknolojiye yönelik tutumlar) etkisi araştırılmıştır. Araştırmada eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma hesaplanmış, Tekrarlayan Ölçümler İçin ANOVA çözümlemeleri gerçekleştirilmiştir. Başarı testi ön test, son test ve kalıcılık testi sonuçlarından aldıkları puanlar karşılaştırılmış ve deney grubu lehine anlamlı farklılık (F=32.96; p
Akamca, G. . O., & Hamurcu, H. (2009). ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ. Education Sciences, 4(4), 1186-1206. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA
Akamca GO, Hamurcu H. ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ. Education Sciences. May 2009;4(4):1186-1206. doi:10.12739/10.12739
Chicago
Akamca, Güzin OZYILMAZ, and Hülya Hamurcu. “ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ”. Education Sciences 4, no. 4 (May 2009): 1186-1206. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote
Akamca GO, Hamurcu H (May 1, 2009) ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ. Education Sciences 4 4 1186–1206.
IEEE
G. . O. Akamca and H. Hamurcu, “ANALOJİLER, KAVRAM KARİKATÜRLERİ VE TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA TEKNİKLERİYLE DESTEKLENMİŞ FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ”, Education Sciences, vol. 4, no. 4, pp. 1186–1206, 2009, doi: 10.12739/10.12739.