BibTex RIS Cite

DEVELOPING A SCALE OF STUDENT SATISFACTION CONCERNING ABOUT EDUCATION AND INSTRUCTION AT HIGHER EDUCATION

Year 2009, Volume: 4 Issue: 4, 1392 - 1403, 01.05.2009

Abstract

The aim of this study was developed a scale to measure a student satisfaction concerning education and instruction at higher education. Seven stages in the development of the scale were determined. These stages, literature scan and creating an item pool by taking expert opinion, trial scale preparation, scale application, factor analysis and Determination of the scale of the sub-dimensions, Finding the correlation among factors, Calculation of internal consistency. Working group of scale applied was composed of 1156 student who studied at 7 faculties and 29 different programs in Firat University. According to results of statical analysis 30 items were determined. Cronbach Alpha reliability coefficient of the scale was found as 0.92 and KMO value of the scale was 0.94 and the value of Barlett test was 8321,183 (p

YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ÖĞRETİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 4, 1392 - 1403, 01.05.2009

Abstract

Bu çalışmanın amacı yükseköğretimde eğitim öğretimle ilgili öğrenci memnuniyetlerini ölçecek bir ölçek geliştirmektir. Ölçeğin geliştirilmesinde yedi aşama belirlenmiştir. Bu aşamalar, alanyazın tarama ve uzman görüşü alarak madde havuzu oluşturma, deneme ölçeğini hazırlama, ölçeği uygulama, faktör analizi ve ölçeğin alt boyutlarının belirlenmesi, faktörler arası korelasyonun bulunması, madde toplam korelasyonlarının bulunması, iç tutarlığının hesaplanması. Ölçeğin uygulandığı çalışma grubu, Fırat Üniversitesinde öğrenim gören toplam yedi fakülte ve 27 farklı programda öğrenim gören 1156 öğrenciden oluşmaktadır. Yapılan analizler sonucunda 30 madde belirlenmiştir ve ölçeğin KMO değeri 0.94, Bartlett testi 8321.183 (p

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Cihad Demirli This is me

Publication Date May 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Demirli, C. (2009). YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ÖĞRETİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Education Sciences, 4(4), 1392-1403. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Demirli C. YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ÖĞRETİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. NWSA. May 2009;4(4):1392-1403. doi:10.12739/10.12739
Chicago Demirli, Cihad. “YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ÖĞRETİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Education Sciences 4, no. 4 (May 2009): 1392-1403. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Demirli C (May 1, 2009) YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ÖĞRETİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Education Sciences 4 4 1392–1403.
IEEE C. Demirli, “YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ÖĞRETİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”, NWSA, vol. 4, no. 4, pp. 1392–1403, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Demirli, Cihad. “YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ÖĞRETİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Education Sciences 4/4 (May 2009), 1392-1403. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Demirli C. YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ÖĞRETİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. NWSA. 2009;4:1392–1403.
MLA Demirli, Cihad. “YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ÖĞRETİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 4, 2009, pp. 1392-03, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Demirli C. YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ÖĞRETİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. NWSA. 2009;4(4):1392-403.