Abstract
Öğretim
programları, çağdaş öğrenme teorilerine uygun olarak sürekli yenilenmektedir.
Ülkemizde de Cumhuriyet’in kuruluşundan itibaren eğitim programlarında
değişimler olmuştur. Fizik öğretim programı 2007 yılında esaslı değişiklik
yaşamış bu program 2013 yılında revize edilmiştir. 2017’de tekrar
değiştirilen programda içerik, bilgi ve beceri kazanımlarında değişiklikler
olmuştur. Yenilenen programların yürütücüleri olan öğretmenlerin programla
ilgili görüş ve düşünceleri önemlidir. Bu çalışmanın amacı da 2017-2018
eğitim öğretim yılından itibaren uygulanması hedeflenen yeni programını
öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Bu çalışma bir özel durum
çalışmasıdır ve örneklemini Ordu ilinde görev yapan fizik öğretmenleri
oluşturmaktadır. Veriler, doküman analizi
yöntemi ve öğretmenlerin yazılı görüşleri alınarak toplanmıştır. Çalışmada, öğretmenlerin fizik öğretim
programına yönelik görüşleri içerik analizi ile analiz edilip irdelenmiştir
ve 2013 programı ile karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Öğretmenler genelde
programla ilgili sadeleşme, matematiksel işlemlere girilmemesi ya da bu
işlemlerin azaltılması, kazanımların açık, anlaşılır ve ölçülebilir hale
gelmesi, bilim insanlarına ve bilimsel çalışmalara vurgular yapılması gibi
hususlarda olumlu görüş bildirmişlerdir. Öğretmenlerin, ders saatlerinin
yetersizliği ve Anadolu Lisesi Fen Lisesi ayrımı ile ilgili çekinceleri
olduğu belirlenmiştir.
|
Not: Bu çalışma 14-16 Eylül tarihleri arasında düzenlenen UFEK 2017 kongresinde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.