Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 89 - 94, 30.03.2018

Öz

Kaynakça

  • Akdeniz, A. R. ve Paliç, G. (2012). Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Milli Eğitim 196, 290-307 Arslan, A., Ercan, O. ve Tekbıyık, A. (2012). Fizik dersi yeni öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde. Azar, A. ve Şengüleç Aydın, Ö. (2010). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli ile laboratuar destekli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına ve derse karşı tutum ile kalıcılığa etkisi. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir. Bayrak, C ve Bezen, S. (2013). 9. Sınıf fizik öğretim programında yer alan konuların öğretiminde karşılaşılan sorunlara ve yeni öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel) Sayı (1), 27-38. Balta, N. ve Eryılmaz, A. (2010). Yeni Fizik öğretim programı: Öğretmen görüşleri ve ihtiyaçları. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir. Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık. Eke, C. (2010). Türkiye’de fizik eğitimi alanındaki tecrübeler, sorunlar, çözümler ve öneriler. Çevrimiçi Çalıştay, 76-81. Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Edge Akademi Yayınları (6.baskı). Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., Worthen, B. R. (2004). Program evaluation: Alternative approaches and practicalguidelines. Boston: Pearson Education INC. Kanlı, U. (2013). 2006 ve 2013 yıllarında geliştirilen fizik dersi öğretim programlarının öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması. I. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi 2013, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Kapucu, S. (2010). Türkiye’de Fizik Eğitimi Alanındaki Tecrübeler, Sorunlar, Çözümler ve Öneriler, Çevrimiçi Çalıştay, 30-37. Koç, S ve Yayla, A. (2015). Fizik dersi öğretim programının 10. sınıf elektrik ve manyetizma ünitesinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 4, 125-134 MEB. (2007). Ortaöğretim Fizik Dersi 9. Sınıf Öğretim Programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara. MEB. (2013). Ortaöğretim Fizik Dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) Öğretim Programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yiğit, N. (2013). Ortaöğretim fizik dersi öğretim programı uygulamada ne getirebilir? Fen ve Fizik Eğitimi Sempozyumu, 26-27 Nisan 2013, KTÜ Fen Fakültesi, Trabzon. Yolbaşı, C. (2010). Yeni fizik öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından 13/06/2017 tarihinde erişilmiştir.

2017 Fizik Öğretim Programinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi (Ordu İli Örneği)

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 89 - 94, 30.03.2018

Öz





Öğretim
programları, çağdaş öğrenme teorilerine uygun olarak sürekli yenilenmektedir.
Ülkemizde de Cumhuriyet’in kuruluşundan itibaren eğitim programlarında
değişimler olmuştur. Fizik öğretim programı 2007 yılında esaslı değişiklik
yaşamış bu program 2013 yılında revize edilmiştir. 2017’de tekrar
değiştirilen programda içerik, bilgi ve beceri kazanımlarında değişiklikler
olmuştur. Yenilenen programların yürütücüleri olan öğretmenlerin programla
ilgili görüş ve düşünceleri önemlidir. Bu çalışmanın amacı da 2017-2018
eğitim öğretim yılından itibaren uygulanması hedeflenen yeni programını
öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Bu çalışma bir özel durum
çalışmasıdır ve örneklemini Ordu ilinde görev yapan fizik öğretmenleri
oluşturmaktadır. Veriler, doküman analizi
yöntemi ve öğretmenlerin yazılı görüşleri alınarak toplanmıştır.  Çalışmada, öğretmenlerin fizik öğretim
programına yönelik görüşleri içerik analizi ile analiz edilip irdelenmiştir
ve 2013 programı ile karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Öğretmenler genelde
programla ilgili sadeleşme, matematiksel işlemlere girilmemesi ya da bu
işlemlerin azaltılması, kazanımların açık, anlaşılır ve ölçülebilir hale
gelmesi, bilim insanlarına ve bilimsel çalışmalara vurgular yapılması gibi
hususlarda olumlu görüş bildirmişlerdir. Öğretmenlerin, ders saatlerinin
yetersizliği ve Anadolu Lisesi Fen Lisesi ayrımı ile ilgili çekinceleri
olduğu belirlenmiştir. 


    Not: Bu çalışma 14-16 Eylül tarihleri arasında düzenlenen UFEK 2017 kongresinde sözlü bildiri olarak sunulmuştur. 

Kaynakça

  • Akdeniz, A. R. ve Paliç, G. (2012). Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Milli Eğitim 196, 290-307 Arslan, A., Ercan, O. ve Tekbıyık, A. (2012). Fizik dersi yeni öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde. Azar, A. ve Şengüleç Aydın, Ö. (2010). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli ile laboratuar destekli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına ve derse karşı tutum ile kalıcılığa etkisi. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir. Bayrak, C ve Bezen, S. (2013). 9. Sınıf fizik öğretim programında yer alan konuların öğretiminde karşılaşılan sorunlara ve yeni öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel) Sayı (1), 27-38. Balta, N. ve Eryılmaz, A. (2010). Yeni Fizik öğretim programı: Öğretmen görüşleri ve ihtiyaçları. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir. Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık. Eke, C. (2010). Türkiye’de fizik eğitimi alanındaki tecrübeler, sorunlar, çözümler ve öneriler. Çevrimiçi Çalıştay, 76-81. Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Edge Akademi Yayınları (6.baskı). Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., Worthen, B. R. (2004). Program evaluation: Alternative approaches and practicalguidelines. Boston: Pearson Education INC. Kanlı, U. (2013). 2006 ve 2013 yıllarında geliştirilen fizik dersi öğretim programlarının öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması. I. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi 2013, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Kapucu, S. (2010). Türkiye’de Fizik Eğitimi Alanındaki Tecrübeler, Sorunlar, Çözümler ve Öneriler, Çevrimiçi Çalıştay, 30-37. Koç, S ve Yayla, A. (2015). Fizik dersi öğretim programının 10. sınıf elektrik ve manyetizma ünitesinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 4, 125-134 MEB. (2007). Ortaöğretim Fizik Dersi 9. Sınıf Öğretim Programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara. MEB. (2013). Ortaöğretim Fizik Dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) Öğretim Programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yiğit, N. (2013). Ortaöğretim fizik dersi öğretim programı uygulamada ne getirebilir? Fen ve Fizik Eğitimi Sempozyumu, 26-27 Nisan 2013, KTÜ Fen Fakültesi, Trabzon. Yolbaşı, C. (2010). Yeni fizik öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından 13/06/2017 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm MAKALE
Yazarlar

Kadir Yayla

Tülin Yayla Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 12 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yayla, K., & Yayla, T. (2018). 2017 Fizik Öğretim Programinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi (Ordu İli Örneği). Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), 89-94.

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD