Teknolojik devrimin ortaya çıkışı sonucunda bilginin erişim ve kullanım biçimleri de değiştirmiştir. Dijital okuryazarlık, elektronik ortamdaki dijital metinlere erişim, değerlendirme ve anlama becerilerini ortaya çıkarmıştır. Dijital okuryazarlık, kullanıcıların ve özellikle öğrencilerin kişisel, çalışma ve işle ilgili hedeflerine ulaşmaları için dijital teknolojileri kullanma beceri ve yeteneklerini ifade etmektedir. Bu yeteneklerin yanı sıra iletişim, işbirliği ve ekip çalışmasını, dijital ortamda sosyal farkındalığı, e-güvenlik anlayışını ve yeni bilgilerin oluşturulmasını da kapsamaktadır.
Dijital okuryazarlık özelinde bilgi okuryazarlığı, bilgiye erişim ve bilginin kullanımı çok önemlidir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, özellikle dijital yerliler olarak ifade edilen yeni nesil öğrencilerin bilgiye erişimde dijital okuryazarlık kullanımını nasıl yaptıklarını, hangi yöntem ve araçlarla gerçekleştirdiklerini belirlemektir. Araştırma görüşmeleri çevrimiçi (online) ortamda Muş Alparslan Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü 2. sınıfta eğitim gören toplam 10 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler şeklinde gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler neticesinde elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda, bilgiye erişimde dijital okuryazarlık kullanımı bağlamında, bilgi ve iletişim teknolojilerinin, bilgi edinme sürecinde de öğrenciler tarafından sıklıkla ve yoğunlukta kullanıldığı, bilgiye erişimde teknolojik eğitim ve kullanım tecrübelerine sahip olan öğrencilerin, dijital okuryazarlık sürecinde bağımsız ve özyönetimli oldukları, dijital okuryazarlık konusunda eksikliklerinin, avantaj ve dezavantajlarının farkında oldukları ortaya çıkmıştır.
As a result of the emergence of the technological revolution, the forms of access and use of information have also changed. Digital literacy has revealed the skills of accessing, evaluating and understanding digital texts in the electronic environment. Digital literacy refers to the skills and abilities of users, and especially students, to use digital technologies to achieve their personal, work and business goals. In addition to these abilities, it also includes communication, cooperation and teamwork, social awareness in the digital environment, e-security understanding and the creation of new information.
Information literacy, access to information and use of information are very important in digital literacy. In this context, the aim of the study is to determine how the new generation students, who are expressed as digital natives, use digital literacy in accessing information and which methods and tools they use it. Research interviews were conducted in the form of semi-structured interviews with a total of 10 students studying in the 2nd year of Muş Alparslan University, Faculty of Communication, Department of Journalism. The data obtained as a result of the interviews were evaluated with the content analysis method As a result of the data obtained from the research, in the context of using digital literacy in accessing information, information and communication technologies are frequently and intensively used by students in the process of obtaining information, students who have technological education and experience in accessing information are independent and self-directed in the digital literacy process and they are aware of their shortcomings, advantages and disadvantages in digital literacy, has emerged.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies, Public Relations |
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Early Pub Date | October 27, 2023 |
Publication Date | November 30, 2023 |
Submission Date | October 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 3 |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD