Felsefe dersi ilk kez liselerde 10. sınıflarda okutulmaya başlanmıştır. 2018 yılında bu derse yönelik öğretim programı hazırlanmış ve 2018-2019 öğretim yılından itibaren bu program liselerde uygulanmıştır. Bu çalışma ile 10. sınıflarda uygulanan felsefe dersi öğretim programı öğretmenlerden elde edilen görüşler doğrultusunda değerlendirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda Afyonkarahisar ili Merkez, Çay ve Bolvadin ilçelerinde devlet liselerinde görev yapan 7 felsefe grubu öğretmeniyle görüşülmüştür. Görüşmelerde araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmıştır. Bu kapsamda sorular, öğretmenlerin 10. sınıfta kullanılan 2018 felsefe öğretim programına yönelik kazanım, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme boyutları hakkında neler düşündüklerini belirlemeye yönelik hazırlanmıştır. Öğretmenlere göre kazanımlar sayısal olarak yeterlidir. Kazanımlar açık ve anlaşılırdır. Kazanımların öğrenci seviyesine uygun olduğu belirtilmiştir. İçeriğe ilişkin görüşlerde, içeriğin öğrenci düzeyine uygun olduğu, kazanımlar ile örtüştüğü ve yeterli olduğu tespit edilmiştir. Eğitim durumları boyutu bağlamında gelen görüşler ağırlıklı olarak olumsuzdur. Bunlar arasında öne çıkan iki olumsuz görüş etkinlik örneğinin öğretim programlarında yer almaması ve öğretim programının karikatür, film önerisi gibi yol gösterici yönlerinin olmamasıdır. Sınama durumuna ilişkin olarak ise öğretmenlerden ölçme-değerlendirme örneklerine öğretim programında yer verilmesi gerektiği görüşü gelmiştir. Yine bu boyutta öğretim programının ürün odaklı ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri yerine süreç odaklı ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanımına yönlendirmesi gerektiği görüşü karşımıza çıkmaktadır.
Felsefe Eğitimi Felsefe Öğretimi Felsefe Grubu Eğitimi Ortaöğretim Lise Felsefe Dersi Felsefe Dersi Öğretim Programı
Philosophy course began to be taught in 10th grades in high schools for the first time. A curriculum for this course was prepared in 2018 and this program has been implemented in high schools since the 2018-2019 academic year. In this study, the philosophy course curriculum implemented in 10th grades was evaluated in line with the opinions obtained from the teachers. For this purpose, 7 philosophy group teachers working in public high schools in the Merkez, Çay and Bolvadin districts of Afyonkarahisar province were interviewed. Through the interviews, data were collected via a semi-structured interview form developed by the researchers. In this context, the questions were prepared to determine what the teachers thought about the achievement, content, teaching and learning and evaluation dimensions of the 2018 philosophy course curriculum used in the 10th grade. According to the teachers, the achievements are numerically sufficient. The achievements are clear and understandable. It was stated that the achievements were suitable for the level of the student. In the opinions about the content, it was determined that the content was suitable for the level of the student, the content overlapped with the achievements and the content was sufficient. Opinions in the context of teaching and learning dimension are predominantly negative. Among these, two prominent negative opinions were that the activity examples were not included in the curriculum and that the curriculum did not have guiding aspects such as cartoons and movie suggestions. Regarding the measurement-evaluation dimension, the teachers thought that measurement samples should be included in the curriculum. Again, in this dimension, there was an opinion that the curriculum should direct the use of process-oriented measurement-evaluation methods instead of product-oriented measurement-evaluation methods and techniques.
Philosophy Education Teaching Philosophy Philosophy Group Education Philosophy Course in High School Curriculum of Philosophy Course
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uygulamalı Felsefe(Diğer) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD