Bu çalışmanın amacı, Uluslararası Öğrenci
Değerlendirme Programı (PISA) 2015 yılı verilerine göre öğrencilerin
sosyoekonomik özelliklerinin okuma becerileri ile ilişkisinin incelenmesidir.
Verilerin analizinde iki düzeyli hiyerarşik lineer model (HLM) kullanılmıştır. Bu çalışmaya PISA 2015 yılı öğrenci ve okul
anketlerinden elde edilen veriler dâhil edilmiştir. Öğrenci düzeyinde
ele alınan değişkenlerin hepsi; anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve ev
olanakları okuma becerileri ile
ilişkili bulunmuştur. Okul düzeyinde ele alınan değişkenlerden; nitelikli
öğretmen eksikliği, yerleşim yeri, okulda düzenlenen aktivite sayısı, öğrenci-
öğretmen oranı ve okul büyüklüğü okuma becerileri ile ilişkili bulunurken; okul
türü, eğitimsel kaynak eksikliği
ve aile katılımı değişkenleri ile okuma becerileri arasında herhangi bir ilişki
olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | November 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |