Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ

Year 2005, Volume: 6 Issue: 1, 145 - 169, 01.03.2005

Abstract

Araştırmanın amacı, Eskişehir il merkezindeki ilköğretim okulu öğrencilerinin, bu öğrencilerin velilerinin ve öğretmenlerinin okul başarısızlığı nedenlerine ilişkin algılarının sosyo-ekonomik düzey açısından farklılaşma durumunu belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2003-2004 öğretim yılında, Eskişehir ilinde bulunan özel ve devlet ilköğretim okullarına devam eden öğrenci, öğretmen ve veliler oluşturmuştur. Araştırma grubunu oluşturan öğrenci, öğretmen ve velilerin okul başarısızlığının nedenlerine ilişkin algılarını ölçmek amacıyla Özabacı (1999) tarafından geliştirilen "Okul Başarısızlığı Nedenleri Ölçeği (OBN)" kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki farklılıkları belirlemek için varyans analizi tekniğine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda okulun bulunduğu sosyo-ekonomik çevreye göre yapılan karşılaştırmalarda, öğrenci görüşlerine göre başarısızlık nedeni olan 16 faktörün 11’inde, öğretmenlerin görüşlerine göre 16 faktöründen 15’inde, velilerin görüşlerine göre 16 faktöründen 16’sında grupların görüşleri arasında fark çıkmıştır

CAUSES OF ACADEMIC UNDERACHIEVEMENT AMONG SOCIO-ECONOMIC LEVEL FOR SECONDARY SCHOOL STUDENT

Year 2005, Volume: 6 Issue: 1, 145 - 169, 01.03.2005

Abstract

This study aims to determine the differences between the perceptions of academic underachievement of primary school students’, their parents’ and their teachers’ The samplings of the study were comprised of 1812 students, 1522 parents, and 276 teachers in Eskisehir. Data were collected through the “Percepted Causes of Underachievement Scale (OBN)” was developed by Ozabacı (1999). The technique of was Variance analyses used for the analysis of the data. The result of the study indicated that; determination of differences among socio economic level of school environment, according to students’ perception is 11 subscales from 16 subscales, according to teachers’ perception is 15 subscales from 16 subscales and according to parents’ perception is 16 subscales from 16 subscales defined as underachievenment causes. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nilüfer Özabacı Ve M. Bahaddin Acat This is me

Nilüfer Özabacı This is me

M. Bahaddin Acat This is me

Publication Date March 1, 2005
Submission Date December 12, 2014
Published in Issue Year 2005 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Acat, N. Ö. V. M. B., Özabacı, N., & Acat, M. B. (2005). SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 145-169.
AMA Acat NÖVMB, Özabacı N, Acat MB. SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2005;6(1):145-169.
Chicago Acat, Nilüfer Özabacı Ve M. Bahaddin, Nilüfer Özabacı, and M. Bahaddin Acat. “SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6, no. 1 (March 2005): 145-69.
EndNote Acat NÖVMB, Özabacı N, Acat MB (March 1, 2005) SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6 1 145–169.
IEEE N. Ö. V. M. B. Acat, N. Özabacı, and M. B. Acat, “SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 145–169, 2005.
ISNAD Acat, Nilüfer Özabacı Ve M. Bahaddin et al. “SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6/1 (March 2005), 145-169.
JAMA Acat NÖVMB, Özabacı N, Acat MB. SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;6:145–169.
MLA Acat, Nilüfer Özabacı Ve M. Bahaddin et al. “SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 6, no. 1, 2005, pp. 145-69.
Vancouver Acat NÖVMB, Özabacı N, Acat MB. SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;6(1):145-69.