Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 1, 145 - 169, 01.03.2005

Öz

Araştırmanın amacı, Eskişehir il merkezindeki ilköğretim okulu öğrencilerinin, bu öğrencilerin velilerinin ve öğretmenlerinin okul başarısızlığı nedenlerine ilişkin algılarının sosyo-ekonomik düzey açısından farklılaşma durumunu belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2003-2004 öğretim yılında, Eskişehir ilinde bulunan özel ve devlet ilköğretim okullarına devam eden öğrenci, öğretmen ve veliler oluşturmuştur. Araştırma grubunu oluşturan öğrenci, öğretmen ve velilerin okul başarısızlığının nedenlerine ilişkin algılarını ölçmek amacıyla Özabacı (1999) tarafından geliştirilen "Okul Başarısızlığı Nedenleri Ölçeği (OBN)" kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki farklılıkları belirlemek için varyans analizi tekniğine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda okulun bulunduğu sosyo-ekonomik çevreye göre yapılan karşılaştırmalarda, öğrenci görüşlerine göre başarısızlık nedeni olan 16 faktörün 11’inde, öğretmenlerin görüşlerine göre 16 faktöründen 15’inde, velilerin görüşlerine göre 16 faktöründen 16’sında grupların görüşleri arasında fark çıkmıştır

CAUSES OF ACADEMIC UNDERACHIEVEMENT AMONG SOCIO-ECONOMIC LEVEL FOR SECONDARY SCHOOL STUDENT

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 1, 145 - 169, 01.03.2005

Öz

This study aims to determine the differences between the perceptions of academic underachievement of primary school students’, their parents’ and their teachers’ The samplings of the study were comprised of 1812 students, 1522 parents, and 276 teachers in Eskisehir. Data were collected through the “Percepted Causes of Underachievement Scale (OBN)” was developed by Ozabacı (1999). The technique of was Variance analyses used for the analysis of the data. The result of the study indicated that; determination of differences among socio economic level of school environment, according to students’ perception is 11 subscales from 16 subscales, according to teachers’ perception is 15 subscales from 16 subscales and according to parents’ perception is 16 subscales from 16 subscales defined as underachievenment causes. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilüfer Özabacı Ve M. Bahaddin Acat Bu kişi benim

Nilüfer Özabacı Bu kişi benim

M. Bahaddin Acat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2005
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Acat, N. Ö. V. M. B., Özabacı, N., & Acat, M. B. (2005). SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 145-169.
AMA Acat NÖVMB, Özabacı N, Acat MB. SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2005;6(1):145-169.
Chicago Acat, Nilüfer Özabacı Ve M. Bahaddin, Nilüfer Özabacı, ve M. Bahaddin Acat. “SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6, sy. 1 (Mart 2005): 145-69.
EndNote Acat NÖVMB, Özabacı N, Acat MB (01 Mart 2005) SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6 1 145–169.
IEEE N. Ö. V. M. B. Acat, N. Özabacı, ve M. B. Acat, “SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 145–169, 2005.
ISNAD Acat, Nilüfer Özabacı Ve M. Bahaddin vd. “SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6/1 (Mart 2005), 145-169.
JAMA Acat NÖVMB, Özabacı N, Acat MB. SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;6:145–169.
MLA Acat, Nilüfer Özabacı Ve M. Bahaddin vd. “SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 1, 2005, ss. 145-69.
Vancouver Acat NÖVMB, Özabacı N, Acat MB. SOSYO EKONOMİK ÇEVREYE GÖRE İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISIZLIK NEDENLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;6(1):145-69.